webForumDet fria alternativet

500.asp körs inte korrekt

Webbservrar

3 svar · 206 visningar · startad av ampy

Medlem sedan feb. 20011 498 inlägg
Frågan#1

Jag har gått in i IIS och sen i Anpassade felmeddelanden och ändrat 500 till typen Fil och sen till C:\Inetpub\wwwroot\500.asp.

Men när jag går till en sida som innehåller ett fel så skrivs 500.asp ut som vanligt men ASP-koden där exakveras inte. Alltså om man tar visa källa så kan man se ASP-koden. Vad kan detta bero på?

Jag vet att man ska kunna köra ASP i anpassade felmeddelanden för jag vet andra sidor som har så.

Om jag istället väljer typen URL funkar allt som det ska men jag vill alltså ha typen Fil.

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Om jag istället väljer typen URL funkar allt som det ska men jag vill alltså ha typen Fil.

Det går inte. Du måste välja. Varför vill du inte ha typen URL? Om det nu funkar som det ska?

Medlem sedan feb. 20011 498 inlägg

Kolla på denna bild:

http://www.ampy.net/error.gif

Rutan där felmeddelandet visas hamnar ju på samma sida där felmeddelandet hände. Jag vill ha min "asp-felruta" på en egen sida, att bara självaste rutan ska synas.

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

OK? Det kan jag inte påstå att jag fattar riktigt? Men om du har tillgång till din 500.asp så kan du väl i den göra en redirect till en annan sida. Felparametrarna kan du kanske skicka med i en querystring om du vill använda dom i presentationen.

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)