Om någon får liknande problem kan en del av lösningen finnas här: http://www.sloppycode.net/fso/?m=52
Första tanken var att lägga in detta i ASP-forumet, men det har visat sig att problemet är större än så.
Jag har kod som ser ut så här:
For Each f In tempFiles
'---Alla filer som är äldre än 2 timmar skall tas bort
If DateDiff("n", f.DateLastModified, Now) > 120 Then
oFileSystem.DeleteFile(WWWROOTPATH & Replace(MASTERDIR, "/", "\") & FILEFOLDER & "pending\" & f.Name), True
End If
Next
Jag vill med andra ord ta bort filer som är äldre än 2 timmar. När detta görs får jag felmeddelandet:
Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
Permission denied
D:\INETPUB\WWWROOT\CUSTOMER\../includes/inc/functions.asp, line 961
Jag har kört scriptet med audit påslaget för att kolla vad som händer och fastställt att det inte råder några problem med rättigheter varesig för I_WAM eller I_USR.
Felet försvinner så fort jag unloadar applikationen eller tömmer applikationscachen, men dyker ganska snart upp igen.
FSO heter scrrun.dll och den är alltid nykopplad o fin och bör inte ge några problem.
Vidare har jag kollat att det endast finns ett operativsystem installerat och att det inte finns fler instanser av OS:et liggandes parallellt.
Är det någon som har stött på liknande problem som verkar vara ett rättighetsproblem men om tydligen berör applikationen istället? Om så, dela gärna med dig. Explain to me like a 4 y.o. för detta är inte riktigt mitt område - I just work here...
/M.