webForumDet fria alternativet

Problem med IIS

5 svar · 242 visningar · startad av Palleman

PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg

Hej!

Efter att ha installerat en brännare på datorn hamnade brännaren som E:, saken är den att där hade jag tidigare min www-root, alltså min standardwebbplats i IIS.
Detta har medfört att IIS slutat fungera, givetvis, jag kommer inte åt att administrera IIS och byta standardwebbplats för allt hänger sig så fort jag öppnar Internet-tjänsthanteraren.

Kan man byta standardwebbplatsen någon annanstans än i Internet-tjänsthanteraren?

Jag kör Win2000 PRO.

Tacksam för svar. :)

aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg

kommandotolken(men jag vet inte hur man gör :( ), annars kan man enkelt göra ett prog/script som löser det mha ADSI!

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Du kan ju byta så att brännaren får en annan bokstav och www rooten får tillbaka e:. Det gör du under administrativa verktyg på startmenyn och "Computer Management"->"Disk Management"->Högerklicka på en cdbrännaren bland bilderna längst ner och välj "Change drive letter and blahblaha..."

/Viktor

Viktor skrev:

Du kan ju byta så att brännaren får en annan bokstav och www rooten får tillbaka e:. Det gör du under administrativa verktyg på startmenyn och "Computer Management"->"Disk Management"->Högerklicka på en cdbrännaren bland bilderna längst ner och välj "Change drive letter and blahblaha..."

Hmm, jo jag var inne på det ett tag.. vet dock inte om det verkligen är bästa lösningen. :l
Avvaktar ett tag, kanske kommer någon som vet om det går att byta standardwebbplatsen på nått annat sätt..

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Om du inte vill göra så för alltid så kan du ju göra så temporärt medans du flyttar webplatsen.

/Viktor

Japp, det fick bli på det sättet.
Thanx för tipset! :)

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)