mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg När jag vill ansluta till min lokala www-mapp - alltså skriver in http://127.0.0.1 så får jag fram följande ruta (se bifogad bild).
mikael är mitt inlogg i XP, men lösenordet jag har in till XP funkar inte här. Något annat lösenord har jag inte valt vid ngt tillfälle. Hur ska jag bära mig åt för att hitta lösenordet? :q
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har det kontot rättigheter till mappen som du har din sida i?
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg Jag är enda användaren på den datorn, så det borde jag ha tycker jag :) Eller behöver man göra det speciellt när det handlar om ISS ?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det finns iaf skäl att titta efter om kontot har rättigheter i den mappen eftersom det inte funkar.
btw. det är IIS du menar när du skriver ISS va?
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg Haha, ja... det är IIS jag menar. *förvirrad*
Jag testade ditt tips. Men det sket sig.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Hur menar du att det "sket sig"?
Hur kollade du rättigheterna?
Kollade du så att mappen inte ärver rättigheter från ovanliggande mapp/enhet?
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg Jag högerklickade på mappen "C:\Inetpub\wwwroot"
Valde där "Delning/säkerhet"
Klickade på fliken "Webdelning"
Klickade i "dela ut den här mappen"
La till aliaset "mikael" :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Då gör du på rätt sätt istället och väljer Egenskaper och fliken Säkerhet och lägger till det kontot som du vill skall ha åtkomst till mappen. Där ställer du även in vad kontot skall kunna göra i mappen.
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg Då har jag gjort på rätt sätt.
Fortfarande samma fel.