webForumDet fria alternativet

IIS hänger sig

Webbservrar

6 svar · 307 visningar · startad av Martin.asp

Medlem sedan juli 200147 inlägg
Frågan#1

Får följande felmeddelande några ggr i Event Viewer:

Event Type: Warning
Event Source: Active Server Pages
Event Category: None
Event ID: 9
Date: 2002-09-12
Time: 15:28:45
User: N/A
Computer: XXXXXX
Description:
Warning: IIS log failed to write entry, File //global.asa Line 36 Object required: 'Session(...)'. .
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

sen hänger sig iis:en när det gäller asp-sidor. En massa skumma felmeddelande om att vissa komponenter inte fungerar visas om man surfar till asp-sidor, html-sidor funkar dock fortfarande.

Försökt att hitta det som genererar med hjälp av det felmeddelande som jag får men klarar inte av att lokalisera vilken global.asa det är samt hittar inga fel.

Finns det någon som förstår sig på felet alternativ hur man kan få mer information om felet vore jag tacksam.

/Martin

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

provat att avinstallera och installera om IIS???

nej jag har inte avinstallerat och instalellerat om iisen. skulle kanske det men det är alltid samma fel som återkommer innan den hänger sig... antingen på rad 18 eller 36 i en global.asa-fil någonstans. Skulle man bara få lite mer information om i vilken global.asa det var hade det varit ganska lungt men det känns lite som att leta efter en nål i en höstack.

Finns inget program eller loggfiler som man kan få lite bättre koll på vad som händer med iis:en.

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Jag kan tro att det är global.asa i root-mappen. ;)

Och något problem uppstår med Session() på denna rad som IIS utpekar. :OO

Rent logiskt tänkt, om det hade varit global.asa i någon annan mapp så hade det kunnat stå:

mappen/global.asa

el.

mappen/mappen/global.asa

Apache utgår ialla fall alltid från rooten,tycker att IIS borde göra det också!

Det är ju bara att kolla!

hmm
fortfarande inte lokaliserat felet...

hittar inget i rootmappen

skall installera om iis i helgen men eftersöker fortfarande något spårningsverktyg av fel i eventloggen eller dyl för att komma åt felet

Medlem sedan sep. 2000498 inlägg

IIS hänger sig

Har samma fel själv det verkar inte som man kan lokalisera fel i iis
för man ser inte från vilken goba det är och inte heller i vilken mapp den ligger i rooten

hmm helskumt

hoppas någon vet :OO

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)