mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Jag försökte konfigurera min IIS server(under winXP) enligt
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=361279#post361279
för att få XMLHTTP att fungera med svenska tecken, så jag gick in i IIS för att lägga till "Content-Type", "text/html; charset=iso-8859-1" men jag fick de aldrig det att fungera. Det står något om Eget rubrik namn, hur/var lägger man till det?
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg verkligen ingen som vet hur man lägger till egna HTTP-huvuden?
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg går det inte eller varför svarar ingen?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
verkligen ingen som vet hur man lägger till egna HTTP-huvuden?
Jag har ingen aning, men gav det ungefär en minut:
Jag öppnade Internet Information Services-managern, högerklickade på Default Web Site, valde Properties och sedan fliken HTTP Headers. Där finns "Custom HTTP Headers", det är bara att lägga till det du vill ha.
Mvh,
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Jo, jag har också hittat dit. Men vad ska det stå under "Eget rubriknamn" och "Eget rubrikvärde" just i det här fallet (med "Content-Type", "text/html; charset=iso-8859-1") För det blir fortfarande inte svenskatecken när jag hämtar data via XMLHTTP?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du läste hela det inlägget du länkar till?
toha skrev:
Hämtar man datan externt så är det fortfarande samma problem.
I övrigt gissar jag att Content-Type är rubriknamn och text/html; charset=iso-8859-1 är rubrikvärde.
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Aha, synd de missade jag, tack ändå