webForumDet fria alternativet

Installera Apache i E:

8 svar · 306 visningar · startad av Webslave

WebslaveMedlem sedan maj 2002647 inlägg

Hoj!
Detta kanske jag ska ta upp på SourceForge men deras forum verkar inte vara det mest aktiva.

Om någon vet hur jag ska göra för att installera min Apache server i e: i stället för c: (som phptriad har som standard och det inte går att ändra på)

Jag har avsatt utrymme på e: just för att det endast ska finnas en lite server på den men kan nu inte få den där om jag installerar med phptriad, och jag är inte tillräckligt avancerad för att installera allt för sig (om ingen hjälper mig ordentligt).

Alla svar uppskattas

Ingen som har någon idé?

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Alltså.... ska du ha servern installerad där eller ska serverns utrymme ligga på e:

om det bara utrymmet så ändra i .conf-filen.

annars installera om det och välj plats!!

:e

Jag vill ha allt på e: och jag skrev att jag använder phptriad som automatiskt installerar i c: och när jag installerar alla delar för sig så fungerar det aldrig. Om någon kunde ge mig en enkel "guide" så skulle det vara bra... eller om någon vet en annan installer, liknande phptriad, som man kan välja vart man vill installera så skulle det vara bra.

PellefantMedlem sedan maj 20023 372 inlägg

Hej!

Jag minns att jag hade precis samma problem i våras när jag skulle installera Triad på E: istället för C:, det löste sig på något sätt, kommer tyvärr inte ihåg hur dock :( . Så det går.

Pellefant

Ok... det där var lite retsamt

Vet du vad:

Installera någon av Apaches versioner, sen installerar du
PHP!

Och sedan så ska jag installera MySql... och sedan PHPMyAdmin jada jada jada... det går så mycket enklare att köra phptriad.

Om jag bara vill flytta serverns utrymme till e: istället, hur gör jag då?

Öppna i httpd.conf och ändra Document root till den önskade platsen!!! :e

Det står annars hur man gör i själva filen...
gör en sökning på htdocs i httpd.conf filen! :e

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)