ingeMedlem sedan sep. 2000498 inlägg säker webbplats
Ska prova detta nu men har några frågor
jag använder iis5 om jag skapar kontona i detta program lägger den upp den domänen själv då?
kan jag ställa in alla rättigheter i detta program då?
då jag redan har kunder kan jag lägga upp dom i detta program då och det funkar tex dom som har frontpage
var ställer jag in pop3 uppgifterna så att man kan skicka iväg messet
sen undrar jag även vad detta program är för något reportmagic
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Programmet skapar 2 st windows konton, mappar med rätt rättigheter för kontona! mapparna är i grundinställningen:
e:\www\www.domänen.com\www
e:\www\www.domänen.com\data
e:\www\www.domänen.com\stats
Den lägger IIS:ens logfiler i stats-mappen
Skapar webbplats i IIS
Skapar domän i merak samt ett konto
Skapar ett konto i Serv-U/BulletFTP
Lägger upp Frontpage-stöd
skapar .ini filer för Reportmagic(program som gör snyggare layout av analog filerna)
skapar .cfg filer för Analog
klicka "Sätt domän" efter att ha fyllt i domännamnet så placeras förslag ut för användarnamn på samtliga ställen
Kan du förklara hur man installerar reportmagic samt analog 5.24
har tittat på det lite
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Håller på med en uppdatering av programmet, när den e klar så behöver du bara ladda hem programmen, zippa upp dom, sen e det klart!
Kan du även fixa så att alla domäner man redan har kommer fram i statestiken då? som man inte har skrivit in i programet
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Uppdaterad!
lite buggfixar samt nya funktioner
aleborg!
Du gillar inte att kolla dina PM? :p har väntat på svar!
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Uppdaterad!
That's it! Nu har jag gjort tillräckligt mycket på den här versionen!
Programmet ska vara fullt fungerande, bara att använda, gratis :)
Nu ska jag göra ett likadant program fast lite bättre med mer funktioner och annat upplägg :e
aljMedlem sedan sep. 2002538 inlägg Har testat det lite och kan inte hitta några fel, grymmt bra program måste jag säga :)
Har du nån uppdaterad version? lr har du helt slutat med att bygga vidare på detta?
:)
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Jag pratade med aleborg för ett tag sedan via pm och fick denna länken som skulle vara den senaste. Vet dock inte vilken version det är. http://www.aleborg.com/websiter.exe
neddeMedlem sedan nov. 2003187 inlägg Testade att ladda ner programmet men länken funkar inte?
Finns det möjlighet att ladda hem det fortfarande?