ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg Hej igen...=)
Hade tänkt att installera IIS på en xp burk... problemet är att i de steg-för-steg instruktiner jag har så står det att applikation är 22 mb... men när jag ska installera så står det bara 15,7... det som fattas är det som gör att det inte går att sätta upp en server för ASP... (HTML-nånting och antagligen nåt annat...någon??
MVH/ShoGun
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Bocka bara för IIS så får du med allt som behövs.
ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg Problemet är att det är just det jag gör... men funkar ändå inte... själva HTML-nånting finns inte med...=(
ShoGun
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Du får lägga till de filtyper du vill kunna köra om du inte använder dig av standard. Standard är "default.xxx"
ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg Jag klickar på Information (så man kan customize) men HTML-grejen finns inte med...
ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg HJÄLP!!
Var tvungen att skriva nåt här för att göra tråden aktuell igen... mitt problem kvarstår... Har försökt att installera IIS på ca 5 olika datorer... INGEN fungerande... då tänker säkert någon att det är fel på skivan... vilket även jag gjorde... saken är bara den att en kompis fick låna skivan och han KUNDE installera.... HJÄLP!
MVH
ShoGun
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det är inte som så att du har home-versionen av xp va?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Kan du överhuvudtaget välja att installera IIS:en?
Det går liksom inte att misslyckas med en installation av IIS:en. (Typ.. :OO)
* Installera
* Start > Administrativa Verktyg > Internet Tjänsehanteraren. Konfigurera din server, börja med att byta webbrot till någon annan mapp, testa med en HTML-fil däri.
* Återkom med felmeddelande. :)
switchMedlem sedan okt. 2001108 inlägg Hehe... använder INTE "home-ver."... även om jag hittat hur man gör för att installera IIS på den...
Men fick hjälp av en kille på DC... (Direct Connect). Rådet var att "kör"... "mmc" (då kommer konsolen upp) sedan "add" snapin... då gick det!
Men tack iaf!!!
MVH
ShoGun