SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggBra nyheter :).. och dåliga nyheter :(
Allt gick väldigt bra, installerade IIS osv (alla mappar kom fram, medmera), men fick problem på Punkt 8 ( http://www.15seconds.com/issue/020118.htm
Då jag inte riktigt förstod vad jag skulle göra..
Får Internet serverfel då jag försöker komma åt nån map, lr bara mitt ip ( HTTP 500 ) och då jag försöker komma åt localhost, så får jag "Sidan kan inte hittas ) (HTTP 404) .. vet inte riktigt hur jag ska komma vidare :(
Nån som kan ge mej tips? ider?
vad e fel?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggVad heter filen som du testar med? Din startsida alltså?
Om den heter index.html så måste du lägga till det i IIS'en eftersom Default.asp är standard tillsammans med ett par andra filnamn. testa med att bara döpa om indexfilen till default.asp och se om det fungerar.
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggTestat att göra direkta sökvägar, till tex en jpg fil..
satt på katalogbläddring .. :(
verkar inte vara det.. tror jag .. om jag inte gör fel
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggDu har ingen firewall som ställer till det i datorn va?
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggNä. inget sådant.. har inte ens nå Antivirus program ;)
*tar lite screenshots*
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggLitet screenshot..
Kanske nån ser nåt självklart fel i..
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggNähäpp ;(
*Ropar på alla IIS Gudar*
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggNjäe, har du verkligen filerna liggande direkt i mappen "inetpub"?
Har för mig att det brukar vara i "wwwroot" som är standard så det är nog nåt som du har ändrat iaf.
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggDet är inte det som är problemet... :l
någon som har någon ide?
är så nära...
får upp IIS felmedellanden.. och sådant..
men..
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggSkriver inte IIS till nån logg fil?
kanske den kan hjälpa?
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inläggInstallerat XP Pro nu istället.. ingen av er som ville hjälpa mej ju :)