ThaMtzMedlem sedan juli 20029 inlägg Jag håller på att starta ett webbhotell men vet inte hur jag ska göra... Så jag behöver ha lite hjälp!!
Ett sånt här script skulle jag behöva:
När någon registrerar sig så lägger IIS automatiskt in dennas username och password i IIS ftp server... Sen ska det vara begränsade utrymmen typ 100MB eller så...
Jag tar gärna emot fler alternativ som är lätta att ha på servern ifall detta inte skulle vara möjligt...
Tack på förhand!!
ThaMtz
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg
Jag håller på att starta ett webbhotell men vet inte hur jag ska göra...
Frågan är om du då ska starta ett webbhotell överhuvudtaget...
Hursomhelst så är det mycket riktigt ett script du behöver ha. Men jag vet inte om jag kan rekommendera att användarna själva får skapa kontot hur enkelt som helst via en webbsida, utan jag tycker nog att du själv kör scriptet, och övervakar det hela.
Mitt tips:
Köp en bok om Windows 2000 server, ju tjockare desto bättre.
Sök på nätet om administrationsscript (finns en del på https://www.iisfaq.com). Många script är gjorda i VBScript, och körs direkt i Windows, och är ganska enkla att göra.
/T
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag stänger denna tråd p.g.a. korspostning och hänvisar till samma tråd i ASP/VBScript-forumet.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag öppnar den här tråden igen, eftersom att den korspostade tråden passar bäst här. :)
ThaMtzMedlem sedan juli 20029 inlägg Det är inte så att jag inte kan något men...
Det är inte så att jag inte kan något men jag vet inte hur man får det så att folk registrerar sig på FTP servern i IIS och det ska bli en kvot på 10MB på varje reggad... Någon som kan hjälpa mig att fixa ett sånt script?? Förut fanns det ett gratis hotell som hette Trihost och dom hade ett sånt script som jag är ute efter...
Tack på förhand!
ThaMtz
Sök på nätet om administrationsscript (finns en del på https://www.iisfaq.com). Många script är gjorda i VBScript, och körs direkt i Windows, och är ganska enkla att göra.
Som sagt bra info källa, plus att det finns färdiga script där