sin_adecMedlem sedan apr. 2002272 inlägg Hej.. nu när jag är klar med att varje gång en medlem registrerar sig så skapas en mapp, där de kan ladda upp filer med formulär..
men hur sätter jag upp en FTP Server.. alltså så medlemmarna kan ladda upp filer med ett FTP Program....
hur blir det med inloggningen till mappen.. alltså användarnamn och lösenord..
/Mvh Orely
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Denna tråd passar nog bättre i ett annat forum tror jag. :)
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Vilken FTP server använder du?
mrhazeMedlem sedan juli 2002252 inlägg kör med 3pp ftp server, de fungerar mycket flexiblare. jag kör med G6 FTP Server, där lagras alla användare (hemdir, access rights etc etc) i .ini filer, som enkelt kan ändras via t ex. ASP. IIS FTP server är bara skräp.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg mayday>> Nu var det inte det han frågade om.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Då får du skriva till .ini-filerna och lägga till ny användare varje gång som det ska läggas till en, använd FSO
Jag har gjort ett sånt system för Serv-U
Men tänk på säkerheten, kan användarna använda FSO?
I så fall måste du skapa ett nytt nt-konto för varje användare annars kommer dom kunna radera varandras filer.
För att skapa nt-konton måste du använda ADSI
Hela saken blir ganska komplicerad när man börjar tänka på säkerheten!
mayday >> varför skulle man vilja använda linux när man mest programmerar i ASP?
Linux + ASP = värdelöst
Dom flesta som frågar i IIS forumet bryr sig inte om linux, det finns andra forum för det!
yesnoMedlem sedan mars 200211 inlägg Inlägget är redigerat med hänvisning till webForums regler §2.
Har du synpunkter på detta beslut, ta antingen kontakt med undertecknad eller direkt med forumledare@webforum.nu.
Med vänliga hälsningar
SirPeter
moderator, webForum
yesnoMedlem sedan mars 200211 inlägg Hej Aleborg,
Jag har byggt en extern C++/DLL för till Serv-U för att kunna lagra alla användare i en databas. Dessutom byggde jag till stöd för ”Group Quota” som inte finns/fungerar på Serv-U.
På så sätt eliminerar du alla risker med FSO, du skriver bara till en databas samt att den blir bättre för webbhotell eftersom dom kan ha flera domännamn med samma Qouta.
******** CENSUR *****
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Hur ska man kunna lösa problemet med FSO på det sättet?
För att låsa FSO funktionerna till en mapp så måste man skapa ett nytt NT-konto för varje användare och ställa in det som "anonym åtkomst" för webbplatsen/virtuella katalogen.
Det är däremot smidigt att ha det i databas, men det jag söker mest är att kunna få ner loggarna i databas så att man kan få fram en vettig statistik.
För att lösa sin_adecs problem så kan det nog vara en bra lösning eftersom han behöver kunna lägga till användare i FTP servern.
Men jag hoppas att sin_adec har tänkt på säkerheten när det gäller åtkomst via http. Det är krångligt att få det bra, enklaste är nog att inte tillåta FSO
yesnoMedlem sedan mars 200211 inlägg Hej,
Skulle du vilja ha hjälp med att lagra Serv-U loggar i en databas?
yesno skrev:
Hej Aleborg,
Jag har byggt en extern C++/DLL för till Serv-U för att kunna lagra alla användare i en databas. Dessutom byggde jag till stöd för ”Group Quota” som inte finns/fungerar på Serv-U.
På så sätt eliminerar du alla risker med FSO, du skriver bara till en databas samt att den blir bättre för webbhotell eftersom dom kan ha flera domännamn med samma Qouta.
******** CENSUR *****
Yesno-> detta låter intressant tror du att man skulle kunna få testa den? det vore skit schysst du kan kontakta mig på icq: 26904710, mail: webmaster@ufm.nu eller lägg ett inlägg här ;)
Tack på förhand