TÄnkte starta en server där jag har en domän som måste pekas mot en undermapp som ligger i rooten. Går det att göra med XP Pro där jag kör IIS?
Om det går, hur gör jag det?
Tack på för hand!
13 svar · 429 visningar · startad av Poffe
TÄnkte starta en server där jag har en domän som måste pekas mot en undermapp som ligger i rooten. Går det att göra med XP Pro där jag kör IIS?
Om det går, hur gör jag det?
Tack på för hand!
egenskaper för webbplatsen, fliken arbetskataloger kan du välja vart domänen ska peka, du kan endast ha en webbplats i XP
Tror att du kan ha flera domäner, men tyvärr endast pekandes till en och samma katalog
okej, då får jag byta till win 2k server då.. för det funkar väll där?
Ja.
Poffe skrev:
Du är en rik prick du... bara byta till W2K server. För du har väl licens till både XP och W2K?? ;)
Peeer skrev:
Poffe skrev:
Du är en rik prick du... bara byta till W2K server. För du har väl licens till både XP och W2K?? ;)
ja jag har licens för xp.. 2k server har jag inte än men får väll ta och köpa det.. kostar väll runt 5000 eller nått sånt va?
Hm, nej. W2K Server går på många gånger mer.
ca 10 000 med 5 klientlicenser inkl moms
Hm, jag blandade visst ihop med Advanced Server... Att dom ska ha så många olika. ;) :)
webtomten skrev:
kan man köpa med endast en licens? ska ju bara ha den på en dator så det känns lite onödigt att slänga 10.000 i onödan.. men måste man så måste man..
Det är tur att man har en i klassen som har en bror som jobbar på microsoft, han fixar det gratis.
Poffe skrev:
webtomten skrev:
kan man köpa med endast en licens? ska ju bara ha den på en dator så det känns lite onödigt att slänga 10.000 i onödan.. men måste man så måste man..
Tyvärr så tror jag inte det jag har inte hittat det med 1 licens bara :(
medialabs skrev:
Det är tur att man har en i klassen som har en bror som jobbar på microsoft, han fixar det gratis.
Skiva, visst, men jag har svårt att tänka mig att Microsoft skänker licenser till anställdas småbröders klasskamrater. ;)
Hehe, ett väldigt bra sätt att få Microsoft-program billigt är att lyckas komma med i deras återförsäljar/utvecklarprogram. Då ges möjligheten att köpa hela programsviter för ~4000 kr.
Exempelvis bunten Office XP, Win2K +server, Visual Studio mm... :e
/Mange