Kanske passar detta inte in här men kunde inte hitta nått bättre ställe.
Hur länge brukar det ta att byta primär och sekundär DNS? Jag skaffade ett domän namn genom Spray domain och nu har jag väntat i ca en vecka. Eftersom de bara klarar av att en pekare bytte jag till zoneedit som klarar av fler. Men det tar sådan tid. Sedan suger verkligen deras support har mailat dem en gäng gånger och det tar ca 2-3 veckor för ett svar. Suck
Men angående min fråga, ska det inte ta ca 1-2 dagar?
Anyone?
JediSthlm
Det brukar ta ca 70 timmar har jag för mig.
EN polare har/hade exakt samma problem, det verkar som om Spray Domain helt enkelt är skadade i pallet, någon ompekning har aldrig skett, trots upprepade omflyttningsförfrågningar.
Du får nog försöka få tag på ett telefonnummer och KRÄVA att dom skärper sig för dom verkar inte ha många rätt i skallen, alternativ begära en TRANSFER så att domänen förs över från Spray till något vettigare företag.
låter ju kul, jag ska tjata vidare, suck. tack iallafall för snabbt svar.
Suck, inget svar än. Ingen flyttning av DNS:en heller. Spray suger verkligen. Vet du vad din kompis gjorde? Fick han någonsin till det?
Hör gärna av dig.
Imorse bytte de min DNS, woow, det tog bara 6 veckor. Nu fungerar det iallfall. Bytte min DNS server till ww.zoneedit.com
Bra tjänst tycker jag.