webForumDet fria alternativet

Skapa mailserver.

Webbservrarur Webbserver

7 svar · 611 visningar · startad av Zir Tiger

Zir TigerMedlem sedan maj 200256 inlägg

Hur gör man för att man ska kunna skicka/ta emot mail direkt från sin lilla hemdator (som man satt upp som server)?

Och för att kunna ladda ner och upp filer från var som helst?

Jag skulle behöva båda.. Jag antar att filerna går att fixa med nån ftp tillsats..

Jag har en apache server med både php och MySQL..

SkaggetMedlem sedan maj 200268 inlägg

Sendmail

Nope.. Funkar inte. Det är så jag har det. Den säger bara:
Warning: Failed to Connect in c:\mina dokument\frans\programfrans\easyphp\www\test2\kontakta.php on line 20

Och det är inge vidare.. Hmm.. Jag skulle ju vilja kunna ta emot mail också. Hur gör jag det?

I Windows vet jag inte, antar att du måste sätta upp nån form av mailserver...I Linux ingår ju allt sånt redan från början..

Så du har ingen aning om var jag kan få tag på en sådan mailserver?

Hmm.. Jag har försökt sätta upp en mailserver men det är så j*vla krångligt.. Finns det verkligen inget smartare sätta att göra det. Bara för att jag kör servern på windows 98 så borde den väl ändå kunna skicka mail?!

Jag körde http://www.mailtraq.com/ ett tag under w2k, med den kan du skicka mail via localhost i phpscript. du kan även ta emot mail utifrån. Men se till att konfa den rätt! Jag råkade öppna lite för mycket så spammare använde min server till att skicka en massa skitmail

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)