ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Idag när jag skulle köra aspfiler lokalt på datorn så fick jag
Sidan kan inte visas
Då testade jag att starta om IIS men när jag dubbelklickar på Internet-tjänsthanteraren så får jag en ruta där det står:
Det gick inte att ansluta till d101:
Det oväntade felet 0x80074002 inträffade.
Vill du fortsätta att ansluta hit i fortsättningen?
Ja Nej
Spelar ingen roll om jag tar Nej eller Ja.
Vad kan detta fel bero på?
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Nu kan jag öppna Internet-tjänsthanteraren och starta om IIS m.m.
Men när jag skriver http://localhost/80/default.asp i adressfältet så får jag
Sidan kan inte visas
Ett problem uppstod med sidan du försöker nå och den kan inte visas.
--------------------------------------------------------------------------------
Försök med något av följande:
Öppna startsidan för localhost och sök efter länkar till den information du vill ha.
Klicka på knappen Uppdatera eller försök igen senare.
Klicka på Sök om du vill leta efter information på Internet.
Du kan även se en lista över relaterade platser.
HTTP 500 - Internt serverfel
Internet Explorer
Jag har tagit visa egna HTTP-felmeddelanden under Avancerat i Internet Explorer.
Vad kan det vara för fel då?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Har du tagit de egna felmeddelandena? Lämna då genast tillbaka dem. :)
Valet skall inte vara markerat.
Mvh,
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg :birp ok, trodde det skulle vara markerat. Men nu får jag detta:
Fel i servertillämpningen
Servern hittade ett fel när ett tillämpningsprogram laddades i samband med din förfrågan. Mer information finns i händelseloggen. Be serveradministratören om hjälp.
Vad kan det vara?
jockekMedlem sedan jan. 200134 inlägg Jag fick samma problem efter en ominstallation av windows 2000. Har provat att avinstallera IIS och installerat det igen men det funkar ändå inte.
När jag installerar IIS igen får jag ett meddelande om att det inte gick att skriva krypterade data till webbserverns konfigurationsdatabas (metabas) eftersom objektet redan finns.
Hjälptexten som Quid länkade till var ju bra men då upptäckte jag att filen metabase.bin (C:\winnt\system32\inetsrv) saknas helt.
Hoppas någon har en lösning!