Tjena webForum!
Jag har kodat en liten kod i asp som skall lägga till poster i en databas, men när jag kör koden får jag meddelandet att antingen databasen eller objektet? är skrivskyddat. Koden är korrekt skriven eftersom det fungerar i pws, problemet uppstår då jag kör det på datorn hemma som kör iis 5.1. Jag drar slutsatsen att det är någon inställning i iis som ställer till det för mig, är det någon som vet vad det kan vara för inställning????
Databasen är en accessdatabas, hur gör jag i en sån för att egenskapen?? Jag tror ändå inte att det kommer lösa problemet då det fungerar alldeles utmärkt att köra samma kod under pws...
då det fungerar alldeles utmärkt att köra samma kod under pws...
Tänkte bara flika in att det inte har någonting att göra med att det är just PWS, utan det beror på vilket operativsystem och filsystem du använder. Om du kör PWS med NTFS (exempelvis på en NT4 Workstation) så kommer du också ha dessa rättighetsproblem, då det är filsystemet som inte tillåter skrivningar hur som helst.
Jag kan bara till mitt försvar säga..My bad!
Man lär sig något nytt varje dag..jag uppgraderade till XP för en vecka sen och tänkte precis kasta skiten åt h----te, men nu räddade ni mig från det..