Så här vart det förrut också när jag testade, men då körde jag på PORT 80. Det funkade dock då när jag ändrade porten till 8080.
Jag har port 8080 nu men ändå vill det sig inte. Jag har sedan jag testade senast gjort lite ändringar. Jag kör exempelvis Apache som modul, har kommenterat bort standard "Port 80" alternativet i httpd.conf och istället gett servern ordern om att lyssna på 8080 (och 80) istället. Sen så har jag satt ner maxiamla antalet användare samtidigt på sidan från 50 till 25.
Hur som helst, om jag nu kommer åt sidan från min egen dator vad är det då som kan vara fel.
Det behövs bara om servern sitter på ett nät bakom t.ex en bredbandsrouter med NAT-översättning. I dessa fall så kan man inte inom sitt lokala nät surfa på det publika IP-numret och måste därför göra som du skriver för att mappa domännamnet mot det lokala IP-numret.
Jag har samma problem och jag har redan ställt in servername till mitt domän namn. Jag har en router. Kan det vara den som ställer till problem? Någon som vet?
Skit i det där jag sa om hosts mappen i WINNT. Den fyller ingen funktion tror jag, förutom lokalt.
Jag fick allt att fungera som det ska när jag har dns2go adressen riktigt mot standard port 80. Så fort jag riktar den mot port 8080 (nu säger den åt mig att urlen måste föregås av "a www prefix") så verkar den balla ur och visa ip-adressen i statusfältet.
Vad jag skulle vilja veta är vad, exakt, ServerName direktivet gör.
Någon som vet?
283 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e