webForumDet fria alternativet

Asp

6 svar · 393 visningar · startad av Php

PhpMedlem sedan sep. 2001225 inlägg

Hej vart kan man ladda ner asp till apache?

sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg

Kolla här , där finns ett par projekt som kan vara av intresse.

Den ASP-modul som fungerar bäst (eller antagligen den enda som fungerar någorlunda överhuvudtaget) heter ChiliASP! och är kommersiell.

Kom dock ihåg att ASP är utformat för att köras på en IIS under Windows, det finns väldigt få anledningar till varför man skulle vilja köra det på en Apache, det finns andra tekniker som lämpar sig mycket bättre rent tekniskt.

Om du absolut nödvändigtvis vill köra ASP så görs det bäst på en IIS.

Hej kan man använda både apache och IIS på en dator samtidigt?

kan man använda både apache och IIS på en dator samtidigt?

Javisst, om du kör dom på olika portar. Du kan t.ex köra Apache HTTPd på port 80 och IIS på port 8080 eller vice versa.

Men IIS klarar väl inte mer än 10besökare så där blir det lite problem.

Men ChiliAsp jag pröva att installera den men den fungerar inte, jag är rätt så säker att det är för att när jag installerar den så hittade installationsprogramet inte någon webserver på datorn.
Vad kan det vara för fel att installationsprogramet inte hittar webservern?
Kan det vara för att jag inte har windows 2000?
För när jag ladda ner ChiliAsp så stog det att den var till
windows NT och windows 2000 jag hitta ingen till XP.

beikerMedlem sedan juli 200185 inlägg

Jorå, klarar MASSOR av besökare samtidigt. Lovar att du aldrig kommer behöva oroa dig för det, någonsin.

Har dålig kolll på XP men om du inte kör proffessional eller server(som har IIS) så borde det finnas PWS(Personal Web Server) till XP, ev finns det som tillägg i officpaketet om du har det. Gjorde det förut om jag inte har fel(annars är det på själva OS-skivan).

Om du ska utveckla räcker det ju med PWS så länge du inte tänker ha en publik server.

lycka till!

/b

IIS klarar långt fler än 10 användare, den gränsen gäller bara om man kör IIS under versioner av Windows som inte är avsedda för serverbruk och finns där främst av prismässiga anledningar.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ChiliASP!, jag har aldrig använt det och kommer aldrig att göra det.

Genererad på 377 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb