nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Kan man göra det?
Isf hur?
Jag vill inte ha:
Apache/1.3.14 Server at linux.hybris.se Port 80
utan lite mer info. T.ex. att jag kör PHP m.m.
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
nanne.net
Antagligen så har du direktivet ServerTokens Min satt, då visas endast Apacheversionen.
Ta bort det direktivet eller ändra det till ServerTokens Full så skall allt visas.
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
[Redigerat av sgtpepper den 09 feb 2001]
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Finns den i httpd.conf eller lägger man till den i så fall.
Jag kan inte hitta det i min konfig...
[red.]
Testade att lägga till utan direktiv (vilket ska vara samma som full) men då dök servern direkt :)
[Redigerat av FlashX den 09 feb 2001]
Som default så finns inte den med i httpd.conf, vilket innebär att servern använder defaultvärdet (vilket är ServerTokens Full).
Så egentligen behöver man bara använda ServerTokens specifikt om man vill begränsa hur servern identifierar sig.
FlashX, du skall inte ange ServerTokens utan något argument, det som menas med (or not specified) i dokumentationen är att du utelämnar direktivet ServerTokens överhuvudtaget vilket då som sagt tolkas som ServerTokens Full.
------------------
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Ok, då förstår jag :)
Fast det verkar inte fungera i mitt fall eftersom den vägrar generera något mer än just versionsnummer och porten.
Aha, då var det nog jag som missuppfattade frågan. ServerTokens reglerar vilken information som skickas i responshuvudet från servern, typ
HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 09 Feb 2001 09:22:45 GMT
Server: Apache/1.3.12
Last-Modified: Tue, 30 Jan 2001 00:40:38 GMT
ETag: "3e865-bdf-3a760d86"
Accept-Ranges: bytes
Content-Length: 3039
Content-Type: text/html
Inte vad som visas på t.ex ett ErrorDocument som jag antar att ni tänkte på? Man kan ju iofs grejja sina egan felsidor med den info man vill ha :)
------------------
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Jo, egna felsidor funkar fint och då kan man ju använda SERVER_SOFTWARE som genererar exempelvis PHP.
Däremot blir det bara signaturen som visas vid mappbläddring (om man tillåter detta) och det var mest det jag tänte på.
Att ändra själva ServerSignature tror jag inte är så enkelt som det låter men vore ganska trevligt :)