webForumDet fria alternativet

Varfor?!

17 svar · 348 visningar · startad av annesophie

annesophieMedlem sedan juni 20012 236 inlägg

Min PWS pa en dator beter sig helt fxxxxed!

Ibland oppnar den sidorna som ligger pa localhost, och ibland inte.

PWSen ar enabled. Sa jag forstar inte vad det ar som paverkar. Den oppnar oftast .html filerna som dom ska vara, men visar bara koden rakt upp och ner i .asp filerna.

Jag ar sa trott nu och far inget gjort pa den har datorn. Kan nagon ge mig tips om vad som kan tankas vara fel eller vad jag ska borja leta efter fel?!

Det ar inget fel pa sidorna eller koderna. Dom funkar som smort och ligger redan pa internet. Jag ska bara anpassa lite saker och behover darfor accessa dom.

//A

[Redigerat av annesophie den 11 okt 2001]

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Vad har du ställt in för rättigheter?

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=20" TARGET=_blank>Har du husdjur hemma?
</A>Varför får man inte dricka saltvatten?

Ah ett svar!

Hmmm vart hittar jag rattigheterna?? jag antar bara att allt var ratt installt eftersom det funkar ibland...

Hmmm nu kan jag inte ens oppna PWS i Administrator tools!!!! Vad f-n ar detta??

------------------
"Om en man med flera personligheter hotar att ta livet av sig, kan man kalla det en gisslansituation?"

HELP - http://cgi.webforum.nu/wf/Forum17/HTML/000071.html

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Vad kör du för operativsystem, om jag får fråga?

Fungerar det direkt efter omstart?
Isåfall kan det vara någon minnesläcka eller så.

HTML-sidor fungerar alltid, eller?

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=20" TARGET=_blank>Har du husdjur hemma?
</A>Varför får man inte dricka saltvatten?

Windows 2000

Njae...det funkar inte alltid direkt efter omstart...

Ibland sa funkar det helt. Ibland sa funkar det delvis (ex bara html filerna visas), ibland funkar inget (bara ms errors visas) och ibland sa kommer det skumma error meddelanden (som jag antar ar del av localhost) som sager typ att nat fel pa server connections...eller sa.... jag ska screen printa dom sa fort jag ser dom igen.

*suck*

/A

------------------
"Om en man med flera personligheter hotar att ta livet av sig, kan man kalla det en gisslansituation?"

HELP - http://cgi.webforum.nu/wf/Forum17/HTML/000071.html

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Testa att installera om den. Annars kan det vara script-motorn som har fuckat sig.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

[Redigerat av Pace den 15 okt 2001]

Tack for att nagon svarar!! *ler*

Jag har testat att 1) ominstallera localhost och allt jox 2) ominstallera datorn 3) ominstallera localhost igen

Ingenting funkar!!!!!!

Jag ska kolla narmare pa script-motorn....later intressant.

Tack! *tacksam*

/A

------------------

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

mmm...och du har förstås inte alls zonelalarm installerad?

------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

---> Reefer

Ett sant dar skumt...glidande inlagg...*ler*

mmm...och du har förstås inte alls zonelalarm installerad?

jo det rakar jag nu ha...men det f-adde sig redan innan jag installerade den...

vet du nat som jag inte vet...*nyfiken*

------------------

Pace....

Beratta mer om script-motorn...

Funkar den downloaden du gav mig pa alla Win system???

------------------

Oj, nej det gör den ju inte, för Win 2000 är det ju den här script-motorn du ska ha.

------------------

[Redigerat av Pace den 15 okt 2001]

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kör du pws på win2k??? du menar iis förmodar jag? Är det en 2000Pro eller server? Kan det inte vara som så att dina tio connections är uppnådda då det börjar strula. Testa isf att starta om enbart iis'en och se om det funkar bättre.

--> SirPeter

Du jag har testat ALLT! ALLES! EVERYTHING!

Det ar en 2000Pro....ja med IIS. Ligger fel med traden antar jag...

Just nu har vi ominstallerat datorn IGEN (genom uppdatering) for att se om det hade f-at sig forra gangen och om nan fil inte hade kommit med pa nat satt... Men nada, det funkar fortfarande inte. Det som ar lite lusting (inte for att jag skrattar eller sa) ar att nar jag sedan gar till Administrations tools och forsoker oppna IISen eller PWSen....sa hander...INGENTING. Ingen oppnas!!! Hur skumt ar det? Sa, de facto, jag kan varken starta eller stoppa localhost.

Nar jag nu knappar in sokvagen till min fil tex localhost/mapp/index.html sa sager den att sokvagen inte kan hittas.

Jag vet inte vad jag ska gora killar. Jag ar faktiskt snart helt desperat.

--> Pace... Tack. Jag ska testa denna script motorn och se vad som hander...

[Redigerat av annesophie den 15 okt 2001]

Du har inte övervägt möjligheten att det kan finnas en liten, liten risk för att du själv har gjort fel? :e

------------------

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

jepp ZA > bort med skräpet

AV? japp > bort med skräpet

annat skräp? japp > bort!

osv...osv

Helt klart nåt progg som stör, det där med att inte kunna öppna IISadmin tex är en klar ZA bugg, har varit med om det själv.

------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

--> Pace

Nu ska du inte vara san!!!

Klart att mojligheten finns, den kan tom vara ganska stor. Jag anser mig inte vara nan wiz pa datorer, jag brukar anta att dom fungerar nar jag verkligen behover dom...vilket dom naturligtvis aldrig gor *ler*...

Sa...jag involverar min tekniske man, natverkstekniker och annat tekniskt lost folk for att fixa saker nar dom inte funkar. Faktum ar att jag tom pratade med Dell men att inte ens dom fattade nat, jag vet inte om det egentligen forvanar mig...men anda...

Sa, det funkar fortfarande inte. Gor en sista ominstallation av hela skiten och hoppas pa det basta. Om inte sa tror jag, kvalificerad eller okvalificerad gissning, att det ar nat seriost fel med grejen och att den behover en data doktor...

Men, om nagon vanlig sjal skulle plotsligt komma pa vad som kan tankas vara fel sa ar ni ytters valkomna att kontakta mig...

//A

PS) Testade att installera script motorn men inget nytt hande... Har oxa pingat localhosten och fatt svar...sa jag ar konfunderad...minst sagt.

[Redigerat av annesophie den 16 okt 2001]

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Har du testat att lägga din indexfil direkt i c:\inetpub\wwwroot\ och döpa den till default.htm så att allt verkligen är standard när du provar?

SirPeter

Na det har jag faktiskt inte *funderar*.

Jag ominstallerade datorn igar igen, och, ja det verkar som allt funkar nu...*vagar knappt saga det*...

Hmm ska testa igen...*testar* ja...det funkar faktiskt...bara en sida som inte gor som den ska...men det ar nog nat annat...

Sa..TACK for hjalpen killar *stor kram*. Skont att veta att det finns folk som bryr sig lite... Hall tummarna for att allt ska funka nu! oki??!

------------------

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)