tjo..
Hur gör jag för att PWS ska kolla om även .html-dokument innehåller phpkod?
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
12 svar · 508 visningar · startad av Matti
tjo..
Hur gör jag för att PWS ska kolla om även .html-dokument innehåller phpkod?
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
Krockar det om man lägger in .html i HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/W3Svc/Parameters/ScriptMap ?
Japp.. kaputt :l
Hm.. finns det nåt annat sätt? :)
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
Har du provat att gå in med MMC?
Microsoft Management Console. Följde med när jag ladda ned PWS, men den kanske inte hänger med till Win98...
Inte vad jag kan tänka mig. Registerändring känns mest rätt, men det funkade tydligen inte.
Jag laddade hem PHP och provade med PWS. Det funkade finfint att göra som jag skrev först. Se till att verkligen starta om PWS bara (inte bara stänga av/sätta på).
Får väl prova igen då, nu får jag förresten ett 403 på alla .html dokument..
*hata* ;)
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
ok.. hm. Nu får alltså ett 403-fel då jag ska köra en .html från localhost. Det jag gjort var att jag skapade ett nytt sträng värde, .html, i HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/W3Svc/Parameters/ScriptMap. Jag provade om det fungerade och det gjorde det så klart inte eftersom jag inte hade startat om PWS.. men dumma lilla jag förstog inte att man måste starta om det.. så jag tänkte, hmm, man kanske skulle lägga till något värde i den. Så jag provade med att lägga till värdet C:\PHP4\php4isapi.dll i strängen som jag nyss skapat (samma som .php använder). Well.. så klart det inte fungerade nu heller.
Så jag startade om datorn och nu får jag bara 403 på alla .html-filer som körs från localhost.. :(
Någon som vet hur jag ska fixa detta med .html? :)
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
Nu är det feta problem.. när jag skriver in en url i Internet Explorer öppnas den i Netscape.. eh.. shit man! :D
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.