Hej!
Servern är installerad och klar och uppkopplad mot intanätet. Om man pingar den från en annan dator så ser man att den fungerar och det gör den. Men när man försöker nå den via WS-ftp från en annan dator så får man ingen kontakt med den trots att man har alla behörigheter. Jag har försökt alla möjliga och omöjliga sätt men jag får det inte att fungera. Jag har tom installerat om den. Vad göra??
Mycket tacksam för svar!!!
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Är FTP-tjänsten startad på servern? Kolla i Internet Information Services och i kontrollpanelen under tjänster.
------------------
"signatur"
Hej!
Tack för svaret men FTP-tjänsten är startad. Jag blir galen, jag har suttit i tre dagar nu och kan inte komma på vad det är som är fel.
Har du några fler tips och råd??
Fortfarande väldigt tacksam för svar!! :)
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Används rätt portnummer? Fungerar det att köra FTP från den andra datorns DOS-prompt?
------------------
"signatur"
Hej igen!
Ja, rätt portnummer är angivet. Jag kan nå en annan IIS-server via WS-ftp men inte denna. Jag ska använda servern som webbserver och vill lägga över webbsidor från en annan dator till servern via WS-ftp men det går inte, fast jag som sagt kan nå en annan IIS-server för att göra samma sak.
Har du fler tips?? :)
Superglad för svar!!!
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg du har ingen firewall?
en operatör som stängt av 21 porten?
provat connecta från samma dator som ftp servicen är på?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
Jag hade fel. Ftp-tjänsten var inte alls startad. Men nu är den det :) Men hur kommer jag åt wwwroot via WS-ftp?? Som det är nu får jag inte lägga in något och jag kan inte se de mappar som ligger där. Tack för all hjälp jag har fått och kan någon hjälpa mig med detta skulle jag bli superglad!!!
TACK!!
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Gå in i Internet Information Services under Administrationsverktyg i startmenyn. Leta på din FTP-plats. Högerklicka på den och välj egenskaper. Gå till fliken arbetskatalog och ställ in vilken mapp som ska vara FTP-katalog. Förmodligen heter din www-katalog C:\inetpub\wwwroot och då anger du detta där. Där kan du även sätta rättigheter mm.
Lycka till!
------------------
"signatur"
Tack så jättemycket!!! Nu fungerar allt som det ska. Du var jättesnäll som hjälpte mig, verkligen!!! Tack!! :)
Hoppas jag kan hjälpa till nån gång jag också :)