webForumDet fria alternativet

Index Server

5 svar · 187 visningar · startad av ironhead

ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg

Tänkte försöka göra en web-sökning via indexserver, scenariot enl. detta:

-2 serverar
-samma domän

Hur ska jag kunna göra en sökning och få upp resultatet från de 2 servrarna samtidigt?

trustees? kopplingar? etc etc.
Hur gör man?

Tacksam för svar.

Har kommit så långt att jag har lagt upp en virtuell katalog som pekar på .htx-filen där man kan genomföra en sökning, men bara på en server...jag vill ju kunna söka på 2 samtidigt, men hur?

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

I IIS på servern som kör Index Server, skapa en virtuell katalog som pekar på (den utdelade) dokumentrooten för den andra IIS-servern och indexera den vägen. Kan behövas lite trix på sökresultatsidan för att få länkarna att peka rätt, men det förenklas om du döper den virtuella katalogen till servernamnet på den server som katalogen pekar på.

Jag har satt upp den lösningen där jag jobbar (vi har en central indexeringsserver som indexerar ett antal IIS-servrar), och det fungerar helt ok.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

Men jag får inte till rättigheterna till servern...IUSR_<datornamn>

[Redigerat av ironhead den 14 dec 2001]

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Du menar när du väljer vilket konto du skall använda för att ansluta till den utdelade webb-rooten från indexerings-servern? Du behöver inte använda IUSR-kontot så länge som kontot du använder har läsrättigheter i webb-rooten. Principen är densamma som för vilken share som helst.

Vi använder ett domänkonto som vi gett läsrättigheter i webb-rootarna.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

[Redigerat av Robban den 14 dec 2001]

Verkar vara trubbel med rättigheterna som är problemet, blev inte riktigt bra när vi uppgraderade från NT4 till W2k.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)