Tjo
Jag e novis på IIS:en, så jag skulle behöva lite hjälp :)
Sitter med en IIS 4 på NT 4.
Skriver man bara in IP så kommer mna till sajt... nu vill jag kunna skriva in en underkatalog till IP:t o då komma till en annan katalog på servern...
Jag har alltså http://xxx.xx.xx.xx/ -> c:\inetpub\wwwrot\xxx\
Och jag vill kunna ha http://xxx.xx.xx.xx/yyy/ -> c:\yyy\
Var ställer man in detta? :q
Kanontacksam för ett snabbt svar :)
/Grodan :)
Red. Ha ha, vilken kass rubrik jag satte.
[Redigerat av GrodanBoll den 17 dec 2001]
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det skall du såvitt jag vet inte behöva ställa in på nåt speciellt sätt, det räcker om du har en index-fil med rätt namn i den mappen.
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Funkar inte.
IIS:en måste väl veta hur den ska hitta till rätt mapp på hårddisken?. :q
I Apachen, som jag normalt kör, finns sådana inställningar i en configfil.
Finns det inget motsvarande för IIS:en.
Hur löser man det annars? :q
/Grodan :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Aha, jag tolkade det som att du hade mappen under wwwroot. Om du högerklickar på den mappen som du har filerna i så kan du välja att dela ut dom för web (websharing), då skall det funka sedan.
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Japp, gjorde så... verkade funka fint tills jag för sökte att accessa den via internet.
Fick:
You are not authorized to view this page
Jaha?
Jag har satt read write o execute på biblioteket.
Vad mera ska jag göra då? :q
Red. Jag ska inte sätta någe speciellt under fliken 'Sharing' eller 'Security'?
Tackar för förra svaret :)
/Grodan
[Redigerat av GrodanBoll den 17 dec 2001]
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Jo under security-fliken så skall du sätta så att IUSR_DinDatorsNamn har läsrättigheter till mappen.
------------------
Thx :)
Ska testa imorgon bitti :D
Bugar o tackar :)
/Grodan
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ingen orsak. ;)
Good luck!
------------------