webForumDet fria alternativet

Flera problem med IIS

Webbservrar

7 svar · 223 visningar · startad av oelbal

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg
Frågan#1

Jag känner mig som en riktig idiot nu, men jag har en hel del problem med IIS sedan jag bytte dator och OS. Jag kör Windows 2000.

1.
Installationen gick helt smärtfritt, men nu har jag problem. Jag kan inte komma åt en enda sida som ligger på datorn lokalt. Varje gång jag försöker köra genom localhost så ploppar "vill du ansluta till internet" upp istället. Hur jag än gör så vill burken alltid ansluta till nätet. Om jag trycker nej så får jag fram något 404-liknande. Vad göra?

2.
Så, sen försökte jag ta bort skiten, men det verkar vara tok omöjligt. Har försökt de vanliga sätten, typ "lägg till/ta bort windows-komponenter", men det vill inte försvinna.

Tack för eventuella svar! ;)

[Redigerat av oelbal den 30 nov 2001]

[Redigerat av oelbal den 30 nov 2001]

Medlem sedan juni 2000310 inlägg

I internet alternativ kan du konfigurera detta. Det ska finnas en liten kryss ruta där det står typ anslut inte på lokala adresser. Kryssa i denna så ska problemet vara borta...

------------------
<A HREF="http://www.gaski.net" TARGET=_blank>Datorer är inte smarta, de bara tror att de är det.</A>

Tyvärr så hittar jag inte alternativet du beskriver.

Någon som kan ge en närmare hänvisning?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Nånstans runt proxyinställningarna är det...

------------------
Vårda din sill!

Antingen så är jag blind, eller så är mitt W2K PRO fullständigt muppat, för jag hittar absolut ingenting av värde...

Medlem sedan juni 2000310 inlägg

Välj internet-alternativ... i verktygs menyn i IE, sedan fliken Anslutningar, jag antar att du har ett 56 k modem eftersom du får en förfrågan om att ansluta. Under Anslutningar kan du konfigurera konton och inställningen du söker. Den finns där någonstans men på olika ställen beroende på vilket win2k du har och vilken dator... Leta runt där för där ska det ligga...

------------------
<A HREF="http://www.gaski.net" TARGET=_blank>Datorer är inte smarta, de bara tror att de är det.</A>

ah, löste det!

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)