Hej är det någon som vet hur man ordnar en list server
Listserver
5 svar · 357 visningar · startad av inge
...o sen förklarar vad en sådan gör och fungerar? .... :)
------------------
To understand recursion, we must first understand recursion.
menar du mailinglista så har det knappast nånting med IIS att göra..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Det är en mailing lista jag menar bla
sen så undrar jag hur man fixar en listserver jag har hittat lite info här
En listserver fungerar så att ni skickar ett e-mail till en e-postadress hos oss. När mailet kommer till oss så skickas det automatiskt vidare till medlemmarna i er "nyhetsgrupp". När mailet hamnar hos era medlemmar så kan dom - om ni från administrationen gett dom tillåtelse - att svara på mailet så att det automatiskt skickas till alla medlemmar.
------------------
inge
mm det är en mailinglista..
finns många sätt att fixa det på..
vill du ha med din egen domän så tar du reda på var din domän email hanteras.. sen frågar du den som administrerar den om han kan skapa en mailinglista.. gör du detta själv.. så har du en mailserver.. och i den mailservern (olika för olika mailserver) kan du ställa in sådana listor (om man vill ha en nyhetsmailinglista - ingen kan maila tllbaka, eller en vanlig lista eller moderatad)...
Vill du inte ha med ditt domännamn så finns det tjänser som Yahoo Groups (groups.yahoo.com) där man kan skapa gratis mailinglistor..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
så har du en mailserver.. och i den mailservern (olika för olika mailserver) kan du ställa in sådana listor (om man vill ha en nyhetsmailinglista - ingen kan maila tllbaka, eller en vanlig lista eller moderatad)...
hmm var ungefär ställer man in dessa funktioner??
------------------
Icaaq, mannen med korven. som hejar på Bajen(!)