har en stor kris just nu....
jag får ej ASP dokumenten att fungera på IIS 3.0, det enda som händer är att källkoden skrivs ut, jag behöver hjälp nuuuu
------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Har du döpt dem till .asp ? :)
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
No Shit, klart som fan att jag har gjort... det har juh fungerat super här hemma
------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Använder du dig av funktioner som inte fungerar på iis 3.0. varför kör du IIS 3,0 ???
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg OT: var får man tag på IIS 3.0??
menar du inte ASP 3.0??
------------------
Icaaq, mannen med korven. som hejar på Bajen(!)
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Nej, han menar nog IIS3.
Varför man nu skall köra den...
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg då kanske ha n ska testa att posta frågan där eller om nån moderator kan flytta det?? :q
------------------
Icaaq, mannen med korven. som hejar på Bajen(!)
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Kolla att filer med *.asp *.asa är relaterade till asp.dll
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
Har haft ditt problem för en massa år sedan!
Har för mig att ASP stödet inte fungerar något vidare i IIS 3 default (om i huvud taget). Det går dock att ladda hem en ASP setup från Microsofts website till just IIS 3. Denna setup har du nog inte kört tror jag.
Visst var det så att IIS 3 får man om man installerar IIS 2 som ingår i NT4 serverinstallationen. Lägger man på servicepack 3 eller senare uppgraderades IIS till version 3? Eller minns jag fel. Antika grejjer ;)
Har kört IIS3 på en Exchange mailserver tidigare. Var en massa bök att få igång ASP stödet. Enklare är att köra tex IIS4. Hittas på tex NT4 Option pack (nerladdningsbart vi M$)
För att få det att fungera så ska du installera alla servicepack + patchar i rätt ordning. Det går att få det att fungera om man verkligen orkar...
------------------
http://www.absolut.nu
If you have a Web server on which you want to create Active Server Pages (ASP) files, the Web server must have installed support for Active Server Pages.
To view Active Server Pages (ASP) files created in Microsoft Access 97 on Microsoft Windows 95 or Microsoft NT Workstation 4.0, you can install Microsoft Personal Web Server 4.0.
NOTE: On a Microsoft Windows NT Server running Microsoft Internet Information Server (IIS), you must have version 3.0 or later in order to view ASP files.
Det går att få igång ASP stödet även på IIS 3 men jag kan inte hitta ASP setupfilerna som tidigare gick att ladda hem från M$ webb. Nu hänvisar de enbart till NT4 option pack som innehåller IIS 4.
Du hittar länken för att ladda hem NT4 Optionpack samt lite mer information om ditt problem på:
http://support.microsoft.com/support/kb/arti cles/Q164/0/01.asp?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=+ASP%20support%20for%20IIS%203.0%20+install&rnk=41&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=MSALL
Alternativt, sök efter Article ID: Q164001 i M$ knowledgebase.
Denna tråd bör kanske flyttas till IIS frågor ?!
------------------
http://www.absolut.nu
[Redigerat av mattiasnordin den 19 nov 2001]
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Hej, jag tar mig friheten att flytta till IIS-forumet. :)
Mvh Jörgen
Moderator wF
------------------
Varför bråka när man kan kramas?