GaskiMedlem sedan juni 2000310 inlägg Jag har en D-Link 704 router som kopplar ihop telia ADSL till två datorer. Men det är bara routern som har själva IP adressen utåt, sedan har de två datorerna två olika inom nätverket. Hur gör jag för att koppla IP adressen till ena datorn så att man kan köra en ftp eller liknande på den?
------------------
<A HREF="http://www.gaski.net" TARGET=_blank>Datorer är inte smarta, de bara tror att de är det.</A>
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Tror inte att det går med den routern, det är nog två nätverkskort i ena burken som gäller då istället.
AcidEMedlem sedan juli 20014 inlägg Vissa routrar har sådana system inbyggda.. så som FTP, www osv som kan skickas vidare till datorerna på insidan..
kolla om din är en sådan..
Farsan har en sådan router hemma, testa med att Telnetta den :)
------------------
"Where monkeys and nutty proffesors live. That's where i live"
Det du skall göra är att vidarebefordra anrop till de portar som du vill köra tjänster på från routern till den server som skall nyttjas, s.k port forwarding, virtual server etc.
Om du t.ex kör en webb-server på en burk som står bakom routern med IP 192.168.1.10 så skall du mappa port 80 i routern så att den vidarebefordrar trafiken till 192.168.1.10:80.
Jag har en DLink-804 och i den så är det väldigt lätt att konfa upp port-forwarding, antagligen så är det inte så mycket krångligare i 704an. I produktbeskrivningen av DI-704 så pratar dom om "Virtual Services", det är det du skall leta efter.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".