webForumDet fria alternativet

Nybörjare

11 svar · 163 visningar · startad av voigtann1

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Okey.. börjat med IIS gillar det fett.. typ göra egna 404 sidor och annat roliga saker =).

Vad kan man mer göra? FTP???? och sånt? skriv bara allt vad man kan göra =) och hur =)

------------------
//voigtan
:: voigtan.org

"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

tycker det är rätt lamt.. 15 personer har läst och ingen har skrevit något svar... elakt!

------------------
//voigtan

"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

tycker det är rätt lamt.. 15 personer har läst och ingen har skrevit något svar... elakt!

Det är inte elakt, vi vet nog helt enkelt inte vad det är du frågar efter.

IIS är en webb/applikationsserver, du kan göra en driljard saker med den som grund så du får nog fråga lite mer detaljerat.

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kan du bara tala om vad du vill göra så kan jag lova dig att det finns massor av vänliga personer här som vill hjälpa dig med hur du skall göra det enklast. ;)

jag vill veta vad man kan göra med IIS det skrev jag... typ kan man ha en FTP mot IIS???? skriv typ allt vad man kan göra med IIS .... eller mycket kanske inte allt men en hel del....

------------------
//voigtan

cHeMiCaL-XMedlem sedan okt. 2001208 inlägg

jag vill veta vad man kan göra med IIS det skrev jag... typ kan man ha en FTP mot IIS???? skriv typ allt vad man kan göra med IIS .... eller mycket kanske inte allt men en hel del....

Rätta mig om jag har fel men var inte det ( nästan ) samma fråga?

Ja, det går att köra en ftp med hjälp av IIS, men den e inte vidare bra. Jag föreslår att du använder g6ftp eller userv istället ifall du ska ha en ftp

------------------
"Where monkeys and nutty proffesors live. That's where i live"

[Redigerat av cHeMiCaL-X den 04 nov 2001]

vad kan man göra mer med IIS?
ASP vet jag
FTP vet jag nu.. men det e inte bra :)
mer?

------------------
//voigtan

jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg

Du kan köra de flesta Webbspråk om du laddar hem motorerna för dem bara. tex. PHP, JS m.m

Du kan även köra en smtp server finns en inbyggd funktion

------------------

Livet är som en tärning. Det bästa man kan få är sex :e

var hittar man dom språken?

------------------
//voigtan

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

PHP hittar du på www.php.net .

Sen kan man ju alltid göra en sökning på IIS på till exempel download.com för att hitta roliga och konstiga ;) saker att lyfta in i IIS:en.

Mvh,

------------------
All your base are belong to me.

tackar!

Kan man göra något mer med iis? typ .a något .. typ lösenords skyddar mapp sak.. mitt minne e bra.. men kort =)

------------------
//voigtan

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ja du kan lösenordsskydda mappar och sånt med.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)