EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Vi har en kund som förmodligen ligger på Tele 2. Nu vill vi ladda hem webbplatsen och skapa include filer på vår IIS.
Vilka inställningar behöva göra för att simulera Tele 2's server? Server side includes fungerar i .html -filer på den aktuella webbserver, vilken det nu kan vara.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg det ju bara att editera filslutningen .html i er IIS så att den kan köras på samma sätt som shtml..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Bara och bara...!?
Alltså jag har varit och kollat och inställningarna lyser med sin frånvaro tycker jag. Mer exakt, under vilken flik då?
På deras server klarar .html -filer att hantera SSI, server-side includes. För att få det i IIS måste man ha .stm eller .asp.
Jag hittar inte en enda flik som skulle kunna vara ens i närheten. Windows 2000 är det för övrigt.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Finns det ingen på webForum som vet hur Internet Information Services i Windows 2000 Professional fungerar?
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg under fliken arbetskatalog -> konfiguration.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Grejt!
På Engleska heter det Home Directory --> Configuration.
Det var inte så lätt att hitta men nu fungerar det i alla fall.