Jag har en mapp på min server som heter cs1. MIn server körs under win 2k. Jag har gjort en "Web Share" på den mappen, men när jag försöker komma in i den via Internet så får jag upp förjande:
----------------------------------------
You are not authorized to view this page
You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.
--------------------------------------------------------------------------------
If you believe you should be able to view this directory or page, please try to contact the Web site by using any e-mail address or phone number that may be listed on the playground.sundsvall.nu home page.
You can click Search to look for information on the Internet.
HTTP Error 403 - Forbidden
Internet Explorer
----------------------------------------
Någon som vet hur man kan fixa detta?
------------------
Tack på förhand!
/ Jonas Henriksson
/ la_france12@hotmail.com
/ UIN: 94431373
[Redigerat av Korotcha den 24 okt 2001]
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad heter filen som är default? Om den inte heter "default.nåt" så måste du lägga till ditt filnamn i iis'en.
Njaa, min fil heter index.html. Men även om jag har pekat länken till http://213.242.128.180/cs1/index.html så får jag fortfarande upp samma problem. =( Är det något som jag måste ställa in i Share-inställningarna eller nåt?
------------------
// Jonas Henriksson
// la_france12@hotmail.com
// UIN: 94431373
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Gå igenom inställningarna i iis'en och se till så att du inte har valt bort att anonyma inte får titta på den och att de startfiler som du skall anväda finns med, alternativt så kan du testa att döpa om din indexfil till default.htm
De startfiler som jag ska ha med? Det är väl index.html (default.html) som är startfilen?
------------------
// Jonas Henriksson
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Standard är default.htm och de varianter som finns där. Skall du ha index som startfil så får du lägga till det i din iis.
Hmmm, svårt det hära. Anledningen till att jag la mitt inlägg i "ISS Forumet" var därför att jag sökte på "authorized" och såg då ditt inlägg. Tänkte då att detta kanske var det rätta forumet att lägga in sitt inlägg i. Jag har själv ingen aning om vad ISS är för något. Det enda som jag försöker göra är att lägga upp en hemsida från min server. Problemet är att jag får ett not authorized medelande när jag skriver in: http://ip-nummer/mappen.
Jag har gjort "Web-Sharing" på den mapp jag vill dela ut och så har jag satt i "Security" att även "anonymous login" går.
Någon som har nåt bättre tips på hur man kan göra? Kan man skaffa något program eller nåt liknande?
------------------
// Jonas Henriksson
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om du läser igenom mina tidigare svar och försöker göra enligt de förslag som jag har skrivit så bör det fungera. Annars kan du prova att döpa om din indexfil till default.htm eftersom det är standard i iis. (vilket jag också har skrivit tidigare till dig) ;)
[Redigerat av SirPeter den 30 okt 2001]
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Det är givetvis bättre att använda den webbserver som följer Windows 2000, dvs IIS(Internet Information Services).
Start-Inställningar-Kontrollpanelen-Lägg till/ta bort program-Lägg till/ta bort Windowskomponenter
Se till att ha windows-cd:n till hands.
Tack Sir Peter! ÄNTLIGEN har jag fått till det =)
------------------
// Jonas Henriksson