OakmanMedlem sedan juli 2001408 inlägg
Hej
Jag kör Windows 2000 sen några månader tillbaka. Nu har helt plötsligt IIS börjat krångla. Om jag skriver in localhost i adressfältet så kommer jag inte till min egen dator utan till nån annan skum sida som ligger på webben (localhost.au.net eller nåt sånt).
Går jag in i kontrollpanelen/administrationsverktyg/internet-tjänster så får jag bara meddelandet "det gick inte att ansluta till XXXX. det oväntade felet 0x80074002 inträffade. vill du fortsätta ansluta hit i fortsättningen
(xxxx = mitt datornamn)?
Hjälp mig någon!
/Olof
------------------
//Oakman
Här kommer nåt passande citat/ordspråk i framtiden ;)
Men kom igen nu och svara!!!!
------------------
//Oakman
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Du kan väl knappast bli upprörd över att ingen svarat på hela tretton minuter :q
- Har du installerat något nyligen?
- Hur ser det ut i loggen?
- Har du brandvägg installerad?
------------------
All your base are belong to me.
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Du har förståss inte zonealarm heller för jag utgår från att du har sökt innan du ställer frågan? Har du kollat dina filer? Har du kört alla patchar?
Varför svarar du inte på våra frågor? det var väl bråttom. §e :e
Ursäkta mitt dåliga humör ;)
Jag har inte ZoneAlarm installerat. De enda program som körs (i tray) är ICQ, MusicMatch, Systray, Mus, Svenska o Anslutning till lokalt nätverk. Men det verkar ändå nästan vara en programkrasch.
Jag har provat att installera om IIS men jag får fortfarande samma felmeddelande. Jag kommer alltså inte åt några inställningar i IIS. Efter felmed. kommer upp så kommer jag in i IIS men då finns det inga inställningar och inget jag kan ändra alls. Det enda jag kan göra är "anslut" och det funkar inte heller. :(
------------------
//Oakman
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Hur ser det ut i systemloggen? Felmeddelanden vid uppstart, osv? System eller application borde det ligga något intressant i.
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
Står det nåt i loggen då?
Filerna som finns i mappen "inetpub", har du kollat över dom? Inga nya som du inte själv har lagt där? Inga borttagna?
Hela katalogen inetpub med underkataloger finns kvar där de ska.
I sysloggen är det samma felmeddelanden från 2001-09-11 till 2001-10-27 och dessa är: "Tjänsten IIS Admin Service avslutades oväntat. Den har gjort detta 19 gång(er). Följande åtgärd kommer att utföras om 1 millisekunder: Kör det konfigurerade återställningsprogrammet. " och "Tjänsten FTP Publishing Service avslutades oväntat. Den har gjort detta 19 gång(er). Följande åtgärd kommer att utföras om 0 millisekunder: Ingen åtgärd. "
och
"Tjänsten World Wide Web Publishing Service avslutades oväntat. Den har gjort detta 19 gång(er). Följande åtgärd kommer att utföras om 0 millisekunder: Ingen åtgärd. "
och
"Servern kunde inte registrera identifieringsinformation från administrationsverktyget. Administrationsverktyget kanske inte kan identifiera den här servern. Felkod i data.
Mer information om det här meddelandet finns på webbplatsen Microsoft Online Support på adressen: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp. (Informationen är på engelska.) "
och
"Tjänsten World Wide Web Publishing Service stannade under start. "
och
"Tjänsten SMTP (Simple Mail Transport Protocol) stannade under start. "
och
"Tjänsten FTP Publishing Service stannade under start. "
och
"DCOM fick felet Gränssnittet stöds inte från datorn olof. vid försök att aktivera servern:
{A9E69610-B80D-11D0-B9B9-00A0C922E750} "
Tror "bara" det är dessa meddelanden hela tiden.
------------------
//Oakman
Jaså, nu vet ni inte vad ni ska säga... :q
------------------
//Oakman
Nä jag väntar fortfarande på svar på de frågor som jag har ställt. filer? patchar?
Kollat vilka filer? Vilka patcher?
------------------
//Oakman
Kolla om det finns några filer i mapparna som du inte har lagt där respektive om det är nåt som är borttaget från dom.
Det finns typ 8 patchar eller nåt sånt som man bör köra om man har en iis. Kolla i forumet Datasäkerhet så hittar du en tråd som HDS har skapat, där finns en länk till en kanonsida om sånt.
Den här tråden är det: http://program.webforum.nu/wf/Forum30/HTML/000126.html
[Redigerat av SirPeter den 27 okt 2001]
Jag börjar misstänka att min dator inte är riktigt frisk. När jag installerar uppdateringarna så avbryts de bara. När jag installerar LockDown Tool så hoppar det upp ett felmeddelande. Trodde jag skulle slippa köra format c: nu på ett tag tack vare win2000 men nähä.
------------------
//Oakman
Om du har gjort allt rätt med win2000 så _kan_ du inte köra en "format c:" ;)
Jo om jag hittar en startdiskett...
------------------
//Oakman
Om du kan köra kommandot format c: så har du inte gjort som an bör göra menar jag. Om du har gjort som man bör göra så har du ntfs på din disk och då funkar det inte med det kommandot. ;)
Japp. Av någon dum anledning kör jag med Fat32. Begriper det inte.
------------------
//Oakman
När du installerar om (för det misstänker jag att du kommer att göra nu) så vet du iaf vad du skall tänka på att välja när du har framme den frågan. ;)
Ja det kan man säga. Men frågan är om jag ska installera XP istället?
------------------
//Oakman