webForumDet fria alternativet

CGI Error

4 svar · 195 visningar · startad av Batboy

BatboyMedlem sedan jan. 2000888 inlägg

Hej
Jag är ingen expert på IIS..

Två datorer i ett nätverk, dator1 och dator2. På dator2 finns IIS5.1 samt PHP installerat, en Virtuell Mapp (audio) pekar på \\dator1\audio. Så långt allt väl.

Nu vill jag köra ett PHP-skript i ovan nämnda Virtuella Mapp, alltså http://localhost/audio/skript.php ska köra \\dator1\audio\skript.php. Dock vill det inte fungera.

Felmeddelandet jag får lyder som följer:
CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:

Måste PHP finnas installerat på dator1? Om inte, vad är mitt problem?

Har fipplat med diverse inställningar i IIS men får inte till nåt vettigt.

/j

Ingen :q

Om jag på dator2 från CMD kör: "C:\PHP>php.exe z:\audio\skript.php" fungerar det (där z: är ovan nämnda nätverksanslutning). Jag kan dock inte lägga till z: som en Virtuell Mapp i IIS, det blir bara en röd errorskylt.

:q :q

/j

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg

Tror inte du kan köra ett script som ligger på en annan volym.

Jag tror bara du kan köra PHP script på den dator PHP finns installerat.

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

Nja, det går ju om jag kör PHP från kommandoprompten. "Php.exe z:\info.php" (info.php innehåller bara phpinfo()) spottar ur sig massor med html, precis som det ska.

Om jag bara kunde lägga till z:\ som en virtuell mapp i IIS skulle mitt problem förmodligen vara löst, men det blir som sagt bara en röd errorskylt när jag försöker göra det.

/j

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg

Skapar du en ny webbplats, så kan man ju ändra inställningen (kommer inte ihåg texten, utan spånar från huvudet) virtuell mapp till en mapp på denna dator eller resurs på en annan dator, och sedan ge volymnamnet typ: ASTERIX//WEBMAPP

Jag tycker du ska ha scriptet på samma dator som IIS, del med tanke på prestanda, men ochså säkerheten, det kan bli förseningar om scriptet ska skickas via nätet varje gång det ska exekveras.

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

[Redigerat av Toonster den 19 okt 2001]

Genererad på 385 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb