Hur gör jag så att jag kan mer en 5 klienter inloggade på min web server? ( jag kör med Authentication i IIS alltså inga anonyma anslutningar )
Kör på win2k Advanced server Multi-lingual.
10 svar · 158 visningar · startad av cHeMiCaL-X
Hur gör jag så att jag kan mer en 5 klienter inloggade på min web server? ( jag kör med Authentication i IIS alltså inga anonyma anslutningar )
Kör på win2k Advanced server Multi-lingual.
Det kan du redan som default i serverversionen av iis. Kolla igenom inställningarna och se om du har ändrat på den siffran.
ok.. det ska jag göra.
Vilken licens har du, är det bara 5 klienters?, så kan inte fler logga in med auth. Webbservern berörs inte av antalet klienter. Däremot kan man begränsa antalet sessioner. Tror det är standard med 10000.
Vill du att fler ska kunna logga in. så måste du ändra licensformen, dvs utöka klienternas antal.
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
[Redigerat av Toonster den 15 okt 2001]
Var gör man det då?
Det får du pröjsa för!!!
(förresten, varför Advanced server?, det är ju en mastodont gjord för en multiserver struktur, utan klientinloggning?)
/T
------------------
har lite svårt att pröjsa för det :) ..
Går det inte att fixa på något annat sätt?
har lite svårt att pröjsa för det
Går det inte att fixa på något annat sätt?
Jovisst, det finns många sätt:
1. Bli sponsrad av någon återförsäljare
2. Ta jobb som utvecklare på Microsoft
3. Skärp dig och inse att Advanced Server inte är rätt operativsystem för dig.
Som Toonster skriver så är Advanced Server inte ett OS som är avsett att köras på hobbybasis, det är lite som att montera en lastbilsmotor på sin moped..
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
he he..Finns det någon annan version man kan köra med? Jag gillar den här Multi-lingual funktionen.. och vill ha server..
[Redigerat av cHeMiCaL-X den 15 okt 2001]
Hej cHeMiCaL-X
Efter som Du har en illegal kopia utav en server-programvara så kan vi här på webForum tyvärr inte hjälpa dig :l
------------------
- Razofish a.k.a. Per
[Redigerat av Razofish den 15 okt 2001]
Sist jag hörde licensantal från Microsoft, tror det var tidigt i våras, så fanns Advanced Server på 6 st installationer i Sverige. Kanske säger lite om användningsområdet.
Annars kanske du kan maila piracy@microsoft.com där kan du nog få respons på din fråga... :-)
/T
------------------
[Redigerat av Toonster den 15 okt 2001]