Måste jag ha någon speciell Server komponent för att köra asp på IIS5.0..
Jag kör på en Windows 2000 Server
Får nämligen en massa ospecifierade fel hela tiden även om jag kör det minst avancerade scriptet
[Redigerat av cHeMiCaL-X den 11 okt 2001]
15 svar · 212 visningar · startad av cHeMiCaL-X
Måste jag ha någon speciell Server komponent för att köra asp på IIS5.0..
Jag kör på en Windows 2000 Server
Får nämligen en massa ospecifierade fel hela tiden även om jag kör det minst avancerade scriptet
[Redigerat av cHeMiCaL-X den 11 okt 2001]
http://213.64.76.91/bypath/
Användare: test
Lösenord: test
Kan det ha nått med att jag använder Access 2002?
fick det att funka..
nu till en annan sak.. hur gör jag för att bara visa t.ex. 15 poster på en sida och sen måste dom byta över till nästa?
Detta kanske inte är rätt forum
[Redigerat av cHeMiCaL-X den 12 okt 2001]
Kika efter paging i ASP-forumet, och kika i wF-script där det finns färdiga paging-script.
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
Jahaja, liknande problem, sökt här och "överallt".
Har nu win2000pro med IIS 5.0 allt fungerade bra i Win98 pws men nu... suck.
Efter en del om och men lirar det lite sådär, MEN, jag får inte SSI att fungera i filer med .asp, i .shtml går det bra, men hur göra för att få det att fungera med .asp???
------------------
/solbulle
Vad blir det för felmeddelande? (nio av tio fel kan man se vad det är om man läser felmeddelandet)
Det var snabbt svarat, inget felmeddelande, men vid närmare betraktelse fungerar inte "vanlig" aspkod heller... mao verkar det inte som servern är riktigt igång.. ???
------------------
/solbulle
Starta om iis'en så kanske det funkar. I värsta fall så kanske du blir tvungen att installera om själva iis'n för att det skall bli rätt.
Hmm, läste ett annat inlägg där det stod detta:
Det är inte så att du kört "IIS Lockdown Tool" i default-läge? I så fall får du starta Console Managern för IIS, öppna egenskaper för den aktuella siten -> Home Directory -> Application Settings -> Configuration och ändra ...\404.dll till ...\asp.dll för just asp-filer.
Så jag kikade på det med config, och inte hade jag någon .asp med där. Det verkarr ju väldigt konstigt tycker jag att man inte skall kunna köra asp från start!?!
Men hur som helst så la jag till .asp och det verkade fungera men när jag skulle kika på en annan sida fick jag felmeddelandet: "The requested resource is in use."
Så nog har jag gjort ngt fel alltid.
Testar att starta om hela apparaturen...
För övrigt ingen som vet enlättfattlig (svensk) guide till hur man får igång eländet?
------------------
/solbulle
[Redigerat av solbulle den 14 okt 2001]
Som standard skall du inte behöva göra något alls för efter en installation så funkar asp på en iis.
Prövat ominstallera, (igen), till en början fungerade det både med asp och ssi, YES!
Men sen efter en liten stund får jag felmeddelandet:
HTTP 403.9 - Access Forbidden: Too many users are connected
(???)
Jag har Zonealarm men har, tror jag, eliminerat den buggen(?), virus hoppas jag att jag inte har då jag har kört sevicepack2 samt patchen för code red mm.
Men som sagt, det verkar lite lurt...
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater
Win2k pro har en gräns på 10 samtidiga connections, och det är möjligt att den inte är bäst på att släppa connections heller.
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
Ok... men det är väl ungefär som pws? Där hade jag aldrig dessa problem.
Nu börjar det fungera verkar det som, efter lite omstarter osså där.
Man tycker ju att IIS i win2000 borde vara bättre än pws men med alla virus, maskar, patchar och uppdateringar, för att inte glömma en annan bakom rodret, :) , så kan det väl inte mer än att gå åt pipan.
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater
Såja! :)
Nu har jag uppdaterat:
MDAC samt VBScript 5.6, och det hela verkar fungera.
(Kikade på detta för att få hjälp: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/006735.html
Nu verkar det som att den "släpper" alla connections vilket den inrte gjorde tidigare utan "höll" kvar en på en sida så att det till slut blev ett felmeddelande om för många anslutningar.
Så nu är det bara att börja med det huvudsakliga problemet, koda asp o html...
:)
Tack för all hjälp.
------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who