KarlTomasMedlem sedan okt. 2000547 inlägg
Hej, jag såg att Bonet vill att man hämtar en patch om man kör IIS, men jag kan inte finna någon på MS sida, jag hittar bara till NT & Win2000.
Är det någon som vet vart den patchen finns för XP.
Citat från Bonets hemsida:
2001-09-06
Virusvarning
Alla BoNetkunder som har ett system med Microsoft IIS (gäller endast Windows 2000, Windows NT samt Windows XP) installerat måste se till att hämta ner säkerhetspatchen från Microsoft som förhindrar vidare spridning av Code Red Worm-viruset, annars kan vi komma att tvingas stänga ner de berörda anslutningarna.
Säkerhetspatch som måste installeras för att förhindra vidare spridning finns här.
Installationsanvisning för säkerhetspatchen finns här.
Lite allmän info:kan du finna här
Information om Code Red Worm-viruset : klicka här.
------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...
ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg
Supportpersonalen på Bonet har fått en akut hjärnblödning, patchen behövs inte för XP
Every organization or person who has Windows NT or Windows 2000 systems and Internet Information Services (IIS) Web server software may be vulnerable. IIS is installed automatically for many applications
Note: If you are using Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows XP RC1 or later, or Windows .NET Server build 3505 or later, there is no action that you need to take in response to this alert.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/itsolutions/security/topics/codealrt.asp
------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK
KarlTomasMedlem sedan okt. 2000547 inlägg
Tackar
------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...