ekke_tMedlem sedan juli 2001203 inlägg Tjena!
Jag håller på att byta webbserver... alltså flytta över alla siter från en dator till en annan... Problemet jag stött på är att när jag gör en backup av IIS-en på den gamla servern och kopierar över den till den nya och försöker återskapa den så fungerar det inte...
Finns det nåt bättre sätt att flytta över site-inställningarna eller hur ska jag göra??
Jag har ingen lust att knappa in allt på nytt... det är ganska många siter...
Tacksam för hjälp... :)
------------------
Erik
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag är inte säker på att följande information löser exakt det du är ute efter, men det kan nog vara något som ger dig lite tips på vägen. http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/0/02.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0&qry=Q261002&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_tech_SRCH&SPR=CHS
Annars får du väl återkomma. :)
ekke_tMedlem sedan juli 2001203 inlägg Nja det är inte riktigt det jag är ute efter...
Jag vill flytta alla inställningar för alla siter från IIS på gamla datorn till den nya...
Tänkte det kunde funka genom att göra en backup och sen flytta över den till den nya datorn och göra en restore där... men den vill inte! :(
------------------
Erik
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vad har du för förutsättningar?
Är det IIS4 eller IIS5?
Vad ska det till IIS4 eller IIS5?
Vad har du för hårdvaruresurser tillgängliga?
ekke_tMedlem sedan juli 2001203 inlägg Jag har IIS 5 på båda burkarna... båda kör win2000 Server...
Den nya servern är en Athlon 600 med 256MB Ram...
Den gamla är en lite äldre modell...
Är denna info till någon hjälp??
------------------
Erik
ekke_tMedlem sedan juli 2001203 inlägg Ingen som kommit på nåt smart?? annars tänkte jag ta och göra det den hårda vägen... alltså skriva in allt manuellt... :(
men men ... det är väl bara att bita i det sura äpplet ;)
------------------
Erik