webForumDet fria alternativet

iis låsersig

7 svar · 174 visningar · startad av hatti

hattiMedlem sedan jan. 200164 inlägg

Jo jag har lite problem med min iis i win2K först så la den av en gång i minuten så jag blåste hela datorn så nu verkar den vara stabil på det sättet men i stället får jag medelande om att det är för många användare inne trots att det bara var 1 som var ansluten vid det till fället och det hade varit 12 st inne på hela kvällen nån som vet vad man kan göra åt detta?? Kan man ställa in så att iis startar om automatiskt typ en gån i halv timmen?? eller kan man hacka bort 19st spärren på nått sätt eller skall man byta programvara??

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

du har pro?
då kan jag meddela att 10 användare - sen får du starta om. Hårdkodat in i systemet - inget att göra åt , förutom att byta till Server.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Hur mycket kräver win 2000 server då?? och kan man använda den som en vanlig arbetsstation och hittar den typ usb och sådannt??

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

den är väl inte jättebra till att spela med näe..
Server är server.. Å inte workstation =)
Men jag är ingen expert på server =) inte på pro för den delen iheller, använder bara det helt enkelt =)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

eftersom jag inte har ett enda spel på datorn nu heller så spelar det mig ingen roll jag testar

Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Josh, jag har windows 2000 advanced server, det går fett bra att lira spel...

Typ..

Hitman
Counter-strike
Max Payne

och några andra spel

------------------
If your car is under control, your just not going fast enough,

Team Ferrari F1

spelar det nån roll om man kör win2k server eller win2k adv server vad är skillanden??

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Om det gäller IIS5 så finns det ingen funktionsskillnad mellan server och advanced server som du lär märka av.

Övriga skillnader mellan server och advanced server hittar du beskrivna på http://www.microsoft.com/windows2000/server/default.asp

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)