webForumDet fria alternativet

IIS slutar att fungera...

2 svar · 157 visningar · startad av Palleman

PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg

Jag kör Win2000 och har nu världens strul med IIS, den fungerar klanderfritt i ca 10 min, sedan slutar den helt att fungera.
Har installerat om den 2 ggr men det tycks inte hjälpa, någon som har nått bra tips? :OO

Har en fråga till.
Jag vill helt stänga av funktionen som gör det möjligt för utomstående att komma åt IIS via port 80, hur gör jag?
Kör bara IIS lokalt i alla fall så den fuktionen känns lite överdriven i dessa Röda-masken dagar..

Tack.

------------------
// Palleman
www.wiicom.nu/palle

Red: Stavfel..

[Redigerat av Palleman den 12 aug 2001]

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

du sätter IIS på rätt ip adress (dvs bara 127.0.0.1).

när det gäller att den tar slut efter 10 min har jag också upplevt detta och har en liten teori, inte vetenskaplig men dock en teori:
Du har Win2k pro, antar jag, som klarar av max 10 anslutningar för sen måste den starta om. Nu är det så att Red Code och alla variationer av den där ute håller på och försöka komma åt datorn/IIS hela tiden. Därför "varar" IIS bara i 10 min (eller vilken tid det nu kan vara..) innan dessa 10 anslutningar uppfyllts och man är tvungen att starta om.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg

Din teori låter inte helt "borta".. =)
Tack!

------------------
// Palleman
www.wiicom.nu/palle

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)