MxMedlem sedan maj 200129 inlägg Jag kör en win2000 server med IIS 5.0 och för ett par dagar sedan så blev den hackad. De har helt stängt min IIS så jag kommer inte åt den på servern, måste troligtvis installera om den.
Skulle gärna vilja veta om det finns något känt säkerhetsproblem med iis5.0? Jag har inte haft några andra portar än port 80 öppna. Finns det någon service-pack till iis som täpper till säkerhetshål?
De har inte varit inne någon annanstans på servern, det är bara iis:en de lyckats ta ned.
------------------
Databind();
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad händer när du försöker gå in på dina sidor med tex. Explorer (Utforskaren) då? Kommer du inte in alls eller kan du se om det finns några filer kvar där?
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg
Skulle gärna vilja veta om det finns något känt säkerhetsproblem med iis5.0?
:) visst finns det luckor, en drös. Börja med att installera sp2 och surfa sedan hit http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/itsolutions/security/default.asp
och kolla efter ytterligare patchar.
------------------
En eller annan godbit från pannan
Ville bara tipsa om säkerhetsforumet i OS/program... :e
------------------
Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop
-Vinton Cerf ang. IPN