Sitter här nästan ett år senare med typ samma fråga.. :)
I dokumentationen för hur man använder JSP med IIS står det att man ska använda "isapi_redirect.dll" och sen konfigurera den i registret.
Fråga: Följer den filen med Tomcat eller...? Jag hittar den iaf inte på min HD.
Kör IIS 5, på Win2K, Tomcat 3.2.2, JDK 1.3.1 Jag tänkte titta lite på JSP för att experimentera lite, men kommer ju inte igång pga det här.. :)
Fråga2: Sen har jag ändrat i server.xml så att jag kan använder port 80 ist. för 8080, så att man explicit måste ange porten, men det verkar inte heller fungera..?
Någon som har provat detta o fått det att fungera...?
Tacksam för lite tips.. :)
------------------
"Between stimulus and response is a pause wherein our ability to choose lies".
Okay, nu verkar det fungera (borde letat lite längre igår kväll.. det stod ju faktiskt var man kunde hitta dll:n, ehm.. får skylla på att jag var trött :) )
Fråga: Hur kraftfullt är isapi_redirect.dll? Är den till för att göra så att man kan köra JSP-filer som ligger under Tomcat-roten från sin webserver enbart, eller är det meningen att även JSP-filer som ligger under wwwroot eller virtuella mappar också ska fungera?
(Som det är nu kan jag köra JSP filer antingen genom att skriva localhost / IP-adress / DNS-namn, behöver inte skriva :8080, men som sagt bara om de ligger under Tomcat-roten).
Jag är väl nöjd annars.. man får väl helt enkelt bygga en katalog-struktur som ligger där antar jag :)
------------------
"Between stimulus and response is a pause wherein our ability to choose lies".
277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e