webForumDet fria alternativet

Ingen åtkomst.. men IIS är igång!

Webbservrar

6 svar · 170 visningar · startad av Jymdis

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Frågan#1

Hej!
Kommer inte åt IIS (webservern) men sidorna är igång.. visst.. när man startar om IIS så kommer man åt dom igen.. men 2 dagar senare sjunker det igen..

har jag skrivit dålig asp eller? jag menar.. jag köpte 256 mb extra för jag trodde det var det som gjorde det.. men ingen förändring öht..

Snälla! nåt råd! hittar inte nåt vettigt på KB iheller!

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Är det en server i ett nätverk, eller en fristående dator?
Funkar vanliga HTML sidor?
Är rättigheter rätt satta?

/T

------------------
WRITE_PORT_ULONG(devExt->Mymessage,SMART_WRITE_ACK);

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Har du Pro eller Server som du kör din IIS på? Gränsen för connections är väl på bara 10 i Pro har jag för mig.

Pro..
men den ska ju ändå inte sjunka?
Toonster:
fristående dator mot internet.. förstår inte frågan helt enkelt.. min dator är mot internet som webbserver..

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag är inte säker men jag tror att den vägrar släppa in någon efter att tio har varit inne, sedan får man starta om den för att liksom börja om med tio nya. Iaf funkar det så om man delar ut en skrivare med NT4 Pro minns jag.

är det för att man inte "dödar" den connectionen ordentligt eller?

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

vet vad det var nu..
en dålig komponent..
antingen virtusans (tror jag dom heter) upload komponent eller jmail (eller vad den heter)..
Nån som har förslag på en bra mail komponent och en bra upload komponent (som dom själv kört som fungera för dom, mail komponenten ska gärna kunna samarbeta med Imail)..

mvh
Jymdis

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)