har lite problem med min server, när jag anropar en sida med koppling till databas blir det ofta script timeout. När jag anropar en vanlig ASP-sida eller HTML-sida så går lika snabbt som vanligt, men icke vid databasanrop.
Frågan är vad som kan ha orsakat detta, jag har installerat .NET och MDAC 2.7 senast, och när jag anropar en aspx-sida (.NET) så går det snabbt att komma åt saker i databasen, vilket jag tycker är lite skumt.
Jag håller nu på att installera om .NET och MDAC i hopp om att det skall lösa det, men jag är skeptisk.
Kollar jag i Task managern så ser jag inget konstigt, inga höga processorvärden där dom inte skall vara.
Nån som har några ideér om vad det kan vara och/eller hur man kan lösa det, så är jag tacksam om ni vill sprida ljus över problemet... :)
Mvh, Vide
------------------ Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#"); webeye.nu
Precis, det tycker jag också att det borde vara, jag har dock installerat om, testat med MDAC 2.6, men det är fortfarande väldigt segt (dock inte i .NET)...
En annan sak som jag tycker är konstigt är att när jag kör Component Checker så säger den att jag kör på MDAC 2.5!?
*Fortfarande villrådig*
------------------ Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#"); webeye.nu
Kan det vara så att det är två drivrutinspaket, ett "gamla" och ett för .Net ?
Eller är det något ytterligare "komponentstrul" iom. .Net installationen, tänker mest på om det är ytterligare komponenter med IIS'en ?
Återigen, bara att läsa på Microsofts sida tror jag, ev. söka i deras Knowledgebase...
Provat att ta bort alla ODBC komponenter först, och sedan installera om?
Ska tillägga att den datorn jag testar .net på, så har jag inte märkt någont speciellt, fast jag har inte tillgång till den just nu, annars hade jag kollat komponenterna...