GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Hejhej!
Vi har här på jobbet en internwebb som jag skulle vilja få ut till våra kontor runt om i världen.
Eftersom vi har fast uppkoppling så borde det väl inte vara några problem att fixa så att den mappen på vår server som innehåller internwebben är "öppen" för andra också...bara de har rätt adress. Eller?
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg hum näe?
bara där inte är en firewall i vägen?
eller har jag missförstått frågan helt?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Nu är jag inte riktigt med.
Går det inte att komma åt filer som ligger på en dator med fast uppkoppling mot internet?
EnokMedlem sedan mars 20017 inlägg Vist kan du komma åt filerna men då måste du använda FTP eller göra en länk till dom från en html sida.
Eftersom du har servern mot internet och inte intranät så kan man inte bra mappa upp en katalog, utan någon form av inloggning mot servern.
Typ "PCAnyWere" eller någon annan mjukvara.
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Jo men visst går det att dela ut "Intranätet" till Internet. Man kan fixa det på olika sätt, men oftast kör man på "som vanligt" dvs. IIS har en virtuell mapp. I intranätet kommer man åt den med dator/servernamnet typ: http://intranet/
Från yttervärden kommer man åt den med IP numret, alt. att IP numret är mappat till ett DNS på den lokala servern/gatewayen.
Det är också väldigt enkelt att blocka åtkomsten till den virtuella mappen i IIS genom att man kan ange vilka IP nummer som har access till sidan ex. bara dotterföretagen.
Ytterligare kan/bör man tvinga en inloggning, med ett speciellt konto.
En brandvägg sätter inga begränsningar om den är riktigt konfigurerad.
Vill du ha FTP access, så är det bara att skapa ett FTP konto i IIS.
/T
------------------
WRITE_PORT_ULONG(devExt->Mymessage,SMART_WRITE_ACK);
[Redigerat av Toonster den 26 jun 2001]