RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg Ja, ni hörde rätt. Nu har min IIS server kraschat igen, helt utan anledning. Men grejen är den att det är bara asp sidorna jag inte kan komma åt, html sidor går alldeles utmärkt...
Vad som händer när man försöker ladda en asp sida är att den bara står och tuggar hela tiden och kommer alldrig fram :(
Någan annan som har upplevt samma problem? Och isåfall, hur ställer man det till rätta igen?
Mycket tacksam för svar...
------------------
Hälsningar Ricki
revolution | mail
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg det kan inte vara så att du skriver asp kod som hänger iis? eller det är en alldeles för lätt lösning?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Projektledare, Sluzzen Community
RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg Jag tror inte det, för det har fungerat utmärkt innan, och jag har inte ändrat på koden!
------------------
Hälsningar Ricki
revolution | mail
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Kolla loggfilerna. Det ska inte krascha så lätt. Låter som det vanliga MDAC problemet. Har du installerat IE efteråt, så kan den installationen skriva över några DLL filer för ODBC'n.
Kolla dll filerna med namntet ODBC i, dom ska ha samma version.
Uppdatera MDAC från www.microsoft.com/data obs, läs noga på den sidan, så du får rätt fil.
/T
------------------
This is what the KLF is about
RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg Tjena,
Kan du precicera dig lite när du säger kontrollera loggfilerna?
------------------
Hälsningar Ricki
revolution | mail
RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg Är det ingen som kan hjälpa mig!?
------------------
Hälsningar Ricki
revolution | mail
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg kolla loggfilerna e väl inte svårare än det låter.. du vet var loggfilerna å så ligger? kolla vad det blir för fel när IIS hänger sig..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
lazatMedlem sedan mars 2001308 inlägg Hej , leta efter gula eller röda varningar i eventviewer. Kolla vilken instans som har skapat dem , dvs är det iis eller någon annan webbtjänst?
Det kan ju också vara så att du har en evighetsloop i asp koden som sänkter servern. Eller att du öppnar och stänger en databas för varje anrop du gör så att servern inte kan allokera tillräckligt. Kan du skicka över asp koden på mail så kan jag kontrollera den.
------------------
Webhotell, Co-location
http://www.webkonsulterna.se
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg IIS4?
Exakt det problemet hade ett mindre trevligt webhotell jag använde mig av. Och eftersom det var mindre trevligt fick jag leta lösningar själv (deras inställning var att det var mitt, mycket simpla, ASP-skript det var fel på - dock utan att kunna peka ut var i skriptet felet låg). Det lustiga i sammanhanget var att skriptet fungerade utmärkt på andra webhotell, och även på det aktuella webhotellets andra servrar när jag väl fick dem att prova.
Kom väl kort sagt fram till att rätt många har detta problem, utan att de har kunnat hitta en lösning (inte ens med MS hjälp). Tyvärr.
Har servern dubbla processorer? Kan ha ett samband i.s.f.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >