PerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg Hejsan !
Jag har idag w2k Pro med IIS 5.0 installerat. Fungerar utan problem i hela nätverket här hemma, skriver man http://per så kommer man till min webbserver och allt är frid och fröjd.
Nu undrar jag en sak... jag ville även kunna skiva http://någotannat och ändå komma till min dator ? Är detta möjligt ?
------------------
-Per
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Till samma katalog eller två olika?
PerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg Både och ;)
Nä, men de ska peka på olika kataloger på min dator...
------------------
-Per
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det är möjligt att jag svarade fel... jag tittade lite på det igår. Jag är inte säker på att Win2k Pro stöder hantering av multipla "webbadresser" - koppla en webbadress till en katalog och en annan till en annan katalog på samma dator.
Jag ska fortsätta rota lite, men hinner inte just nu. :(
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Jodå, det går finfint... jag har själv gjort flera adresser lokalt...
Jag kommer inte ihåg precis vart, men gå in under "Personal web manager" eller vad det nu heter, under Administrationsmenyn i konstrollpanelen... där på nån flik kan du lägga till och tabort alias och pekningar...
PS. Orsaken till att jag inte vet detta nu, är för att jag sitter på jobbet med NT DS.
------------------
)|(
(o o)
-oo0-(_)-0oo-----
webeye.nu *hem*
vide@4sale.se
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Du talar inte om 98:an nu? :q
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Pekar bara själva adressen till datorn så är det ju bara att sätta upp en virtual host.
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Rikard, Nope... jag kör Win2k hemma... jag har dock inte testat "utifrån", men jag vet att det går att sätta upp "viritual host"...
------------------
)|(
(o o)
-oo0-(_)-0oo-----
webeye.nu *hem*
vide@4sale.se
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Då tror jag att någon får hjälpa mig... Virtual directory hittar jag men inte virtual host...
Jag vet att funktionen stöds i Win2k Srv men hur är det med Win2k Pro?
mvR
[Redigerat av Rikard den 17 jun 2000]
PerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg Rikard: Personal web manager finns i w2k Pro också :)
Men hur ska jag göra nu då för att sätta upp dessa "virutal hosts" ?
------------------
-Per
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Kontrollpanelen --> Administrative tools --> Personal web manager --> Advanced --> Add
Sedan är det bara att peka och döpa...
------------------
)|(
(o o)
-oo0-(_)-0oo-----
webeye.nu *hem*
vide@4sale.se
PerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg nej Vide ! Då lägger man ju bara till en "Vitual Directory" och det är jag inte ute efter ;)
------------------
-Per
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag tror att jag har rätt... igen. ;)
Att PWM finns i W2k vet jag... :e
Men!
Jag tror inte att den efterfrågade funktionen finns i Pro. Jag har för mig att jag läste något om detta någonstans, men jag är inte säker.
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Själv hittar jag inte Personal Web Manager.
Dessutom är Windows 2000 mer NT5 än nått annat.
------------------
/mvh Swey
#webForum @ DALnet
- All you need is Swey, la la la la...
PerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg
Dessutom är Windows 2000 mer NT5 än nått annat.
Utveckla lite, men kanske i en ny tråd !
------------------
-Per
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Hello,
man kan inte skapa mer än en webplats(virutal host) i win2k pro med IIS5 installerad.
Visst, det är IIS5 men det är en bantad version ifrån win2k srv/IIS5 som endast kör en endast liten webplats. Räcker dock långt i ett enkelt intranät.
win2000 mer NT 5 ... hmmm, kollar du riktigt noga så ser du att webläsarna tolkar win2000 som NT 5. Alltså kan man säga att win2k är NT5 =O
//PatrikB
------------------
=================================
** ZWGdesign **
=================================
PerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg Finns det någon annan webbserver som klara detta under w2k ? ;)
------------------
-Per
jockeMedlem sedan juni 20002 inlägg lägg till den http//adress som du vill ska peka på din data i HOST-filen som ALL winOS har ..
kanske inte sååå fint .. men det funkar såsom du verkar vilja ha det .
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Nej, tyvärr kommer host-fil-lösningen inte att ge något resultat eftersom namnet enbart kommer att peka ut datorn. I det här fallet handlar det om att två olika namn ska peka ut två olika kataloger, vilket inte stöds i Win2k Pro med IIS5. :(
mvR