grennfoxMedlem sedan feb. 2010177 inlägg Hallå,
Det är så att jag sitter och leker lite med wordpress, och har satt upp en localhost med XAMPP. Men när jag vill gå in och kolla hur det ser ut på min telefon så kommer jag in men det finns ingen css style på det. Utan det blir bara att all text läggs upp på en rad.
Undrar om någon vet vad det kan vara för fel?
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Antingen är sökvägen knepigt gjord, eller så är stilmallen gjord för "screen" (dvs "vanliga" datorer) och visas helt enkelt inte i andra enheter.
Kan du gå direkt till stilmallen i telefonen?
grennfoxMedlem sedan feb. 2010177 inlägg Okej, för jag testade att ladda hem ett tema till det som ska vara responsive som dom säger, och när jag läste om det så ska det kunna skala ner allt till 480px som min.
Så det borde inte vara det som är problemet.
Nej jag kan inte komma åt stilmallen från mobilen vad jag vet iallafall. När det gäller sökvägen så slår jag bara in min ip adress så kommer den sidan upp
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
grennfox skrev:
Nej jag kan inte komma åt stilmallen från mobilen vad jag vet iallafall. När det gäller sökvägen så slår jag bara in min ip adress så kommer den sidan upp
WP lägger ofta (alltid?) in absoluta sökvägar till bl.a. stilmallar. Alltså länken i html-dokumentet kan se ut: http://minsajt.se/css/stilmall.css
Om du då inte går via minsajt.se utan annan adress, så visas inte mallen.
Skulle tro att din sökväg börjar med localhost, altså inte ditt ip-nummer.
grennfoxMedlem sedan feb. 2010177 inlägg det löste problemet, jag fick det att fungerar i telen nu, Det var att jag bara skrev in ip numret istället för den absoluta sökvägen :)