webForumDet fria alternativet

Släppa in person på min lokala server

Webbservrar

6 svar · 1 101 visningar · startad av kluringen

Medlem sedan juli 2011156 inlägg
Frågan#1

Jag vill att personen ska kunna se versionen av hemsidan som jag underhåller från sin egen dator innan jag flyttar den till webbplatsen.

Medlem sedan jan. 2008280 inlägg

Teamviewer gör att du kan visa upp din skärm för någon annan. Finns i gratisversion?

Medlem sedan mars 2007845 inlägg

Eller kanske dropbox om ni inte ska greja samtidigt.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Antingen missförstår jag, eller så är det invecklaren och drew som gör det.

Du har alltså en webserver i datorn och vill att din kund ska kunna ansluta sig för att se webbplatsen där?

I så fall: Vad är det för server? Vilket operativ har du? Osv...

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Som jag förstå så är det som Danne V säger, du har en webbserver och inte statiska filer du vill presentera, i så fall kan du öppna upp den port du har din server på i din brandvägg och se till att den är öppen utåt så man kan besöka den.

Medlem sedan juli 2011156 inlägg

Jag kör under Windows 7 och har en Apach server installerad. Det är min arbetsplattform för vidareutvecklingen av föreningens hemsida.

Jag testar allt lokalt innan jag publicerar ”nyheterna” på webbplatsen. Nu har jag fått en ”medhjälpare” som vill kunna se vad jag har på G innan ändringar läggs ut webben.

Jag vill så klart inte att fler personer än dem som jag tillåter ska kunna komma åt filer och mappar som jag har under ”htdocs”. Att bara öppna porten utåt är ingen lösning om den då blir öppen för vem som helst.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Ordna inlggning med htaccess password.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)