N Need Medlem sedan nov. 2001 195 inlägg Frågan 26 feb. 2011 10:17 #1 Hej, jag har skaffat en Virtuell Cloud Server.
Men förstår inte hur jag ska komma åt den?
Det står "It works!" och jag har fått email om att allt ska vara klart.
Har försökt logga in med hjälp av Filezilla? Skriver in de användarnamn jag har fått. Även lösenord.
S Shakor Medlem sedan aug. 2010 35 inlägg Har du provat att logga in via ssh (eller remote desktop om det är windows) ?
M Matti Medlem sedan dec. 1999 6 592 inlägg Använd t ex putty för att logga in med ssh:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
Hos vilken leverantör har du din server?
N Need Medlem sedan nov. 2001 195 inlägg Jo, jag försöker använda Putty men det låser sig när jag ska skriva in lösenord. Kan inte skriva något.
Använder Leaseweb Express Cloud (VMware tydligen)
E erciz Medlem sedan maj 2001 1 826 inlägg
Need skrev:
Jo, jag försöker använda Putty men det låser sig när jag ska skriva in lösenord. Kan inte skriva något.
Använder Leaseweb Express Cloud (VMware tydligen)
Är det Linux så är det väl bara att lösenordet inte visas när det skrivs. Så prova att skriva och sen tryck på enter så fungerar det nog.
N Need Medlem sedan nov. 2001 195 inlägg Funkar endå inte, Har skrivit in IP:n till servern. Likaså lösenordet. Men förstår inte användar namnet är. Har fått ett server namn bl.a och ett användarnamn till deras web. Börjar tycka det är väldigt dålig info av de.
M Matti Medlem sedan dec. 1999 6 592 inlägg Pröva med root som användarnamn.
N Need Medlem sedan nov. 2001 195 inlägg Tack! Det var det. Fick ett email av dem som sa samma sak.
Tack igen nu ska jag undersöka all ny lärdom man måste skaffa sig :)